Näta in balkongen

Dålig bild men

IMG_20190826_150357.jpg
 
Varför får ni inte ha? Här (hyresrätt) är enda kravet att man absolut inte får göra minsta åverkan på fasaden.

Jag vet, hade jag inte bott i en BR utan en HR hade jag haft rätt att sätta upp nät. Men BR bestämmer själva om det är tillåtet eller inte. Och min BR har bestämt det, och dum som jag var så mailade jag styrelsen innan jag satte upp istället för att bara bygga.
 
Jag vet, hade jag inte bott i en BR utan en HR hade jag haft rätt att sätta upp nät. Men BR bestämmer själva om det är tillåtet eller inte. Och min BR har bestämt det, och dum som jag var så mailade jag styrelsen innan jag satte upp istället för att bara bygga.
Men ett nät kan man ju sätta upp utan att förstöra något. Då får folk inte hänga upp blommor heller då?
 
Men ett nät kan man ju sätta upp utan att förstöra något. Då får folk inte hänga upp blommor heller då?

Jag får inte hänga ut blomlådor på utsidan av min balkong iofs av rädsla att de ska hamna i huvudet på någon. Vilket är idioti eftersom min balkong har en massa stora och stickiga buskar runt om och är mindre än 5 m över marken och man dessutom måste gå in mot huset över en gräsmatta. Men det är regeln i BR som inte får brytas. Man har egentligen mycket färre rättigheter när man bor i en BR än i rn HR eftersom styrelsen och föreningen kan bestämma nästan vad som helst
 
Jag vet, hade jag inte bott i en BR utan en HR hade jag haft rätt att sätta upp nät. Men BR bestämmer själva om det är tillåtet eller inte. Och min BR har bestämt det, och dum som jag var så mailade jag styrelsen innan jag satte upp istället för att bara bygga.

Fast du ska väl flytta nu precis?

som flera påtalat så oavsett BF eller H får du näta om det inte innebär åsamkan så att du behöver tillstånd för det. Att sätta upp ram med nät som är diskret krävs det inget sådant för. Att hänga blomlådor UTANFÖR balkongen vet jag ingen som gör . Man hänger dem innanför.
 
Fast du ska väl flytta nu precis?

som flera påtalat så oavsett BF eller H får du näta om det inte innebär åsamkan så att du behöver tillstånd för det. Att sätta upp ram med nät som är diskret krävs det inget sådant för.

Nej, det är tillbaka till min BR som jag flyttar. Från min HR där jag kunde nätat in, men aldrig gjorde det eftersom jag hela tiden var tillbaka hem och Nikita och jag gick promenader istället (i sele och koppel naturligtvis).
 
Nej, det är tillbaka till min BR som jag flyttar. Från min HR där jag kunde nätat in, men aldrig gjorde det eftersom jag hela tiden var tillbaka hem och Nikita och jag gick promenader istället (i sele och koppel naturligtvis).

ja ok. Oavsett det brukar man få näta som sagt så länge man inte gör åsamkan och det är diskret. Att hänga blomlådor utanför är inte diskret däremot så inget konstigt att du inte fått det 😄
 
ja ok. Oavsett det brukar man få näta som sagt så länge man inte gör åsamkan och det är diskret.

För det mesta, men just min BR styrelse sa uttryckligen nej när jag frågade. Hade jag bara byggt så kanske det inte blivit några problem. Nu råkar min balkong vara mot vägen så det skulle synas mycket tydligt tyvärr.
 
För det mesta, men just min BR styrelse sa uttryckligen nej när jag frågade. Hade jag bara byggt så kanske det inte blivit några problem. Nu råkar min balkong vara mot vägen så det skulle synas mycket tydligt tyvärr.

Nej det syns inte tydligt alls. Nätet syns inte och har du stolpar i hörnen och målar de i samma nyans som balkongens övriga hörnstolp syns det inte öht utifrån särskilt .
 
Men hjälp
Köpte nät som är 6*3 m
Men det verkar vara 2 delat?
Får inte till att en del kan bli 3 m liksom
Och jag vågar inte rulla upp förrän jag är klar att sätta upp då jag är expert på att trassla till saker
 
Men hjälp
Köpte nät som är 6*3 m
Men det verkar vara 2 delat?
Får inte till att en del kan bli 3 m liksom
Och jag vågar inte rulla upp förrän jag är klar att sätta upp då jag är expert på att trassla till saker

Mät rullens längd. Den ska ju vara 6 eller 3 meter. Eller ev t ex 1.5 m om nätet är 3 m och skulle vara vikt. Men det ser du ju bara du rullar upp 1 dm
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag hoppas kunna köpa hus inom några år och första prio blir att näta in en del av trädgården. Ju större desto bättre, men minst några...
Svar
14
· Visningar
793
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Hyresgästföreningen säger ju klart och tydligt att så länge man inte gör sönder nått, så har man rätt att näta in. Hyresrätt då. Men...
2
Svar
27
· Visningar
2 247
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Katt Jag och katterna ska flytta från hus till lägenhet och de går då från möjlighet till utevistelse till enbart utevistelse på balkong...
Svar
5
· Visningar
987
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Osäker på var jag ska lägga tråden, men det är ju katternas balkong…. Jag har en innätad balkong på ca 2x3 meter som används flitigt av...
Svar
5
· Visningar
631
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp