Nätdejting

ufot

Trådstartare
Är lite less på att leva själv och har börjat testa lite nätdejting.

"Problemet" är att jag är bisexuell transperson (ftm) och har ett offentligt yrke där jag måste tänka på hur jag lever även privat.

Har haft en dejt (totalt misslyckad) och har eventuellt en ny på gång.

Jag vet egentligen inte vad jag vill med tråden...

Kanske bara få lite tips .... och skriva av mig.

Jag upplever att ingen dejtingsajt är gjord för just transpersoner. Har testat qruiser och bodycontakt (Alla är faktiskt inte bara ute efter sex konstigt nog)

Tyvärr är de flesta som hört av sig betydligt äldre än jag (ändå är jag ytterst tydlig med att jag inte är intresserad av människor som är mer än 10 år äldre än jag är.)

Hur hittat man vettiga dejtingsidor som transperson? (De "vanliga" fungerar inte, har provat)
 
Kan OkCupid vara värt ett försök? Jag har inte koll på hur den är just för transpersoner, men när jag dejtade för några år sedan upplevde jag att det fanns en större såväl acceptans för olikheter som spridning av människor där. Samtidigt en väldigt seriös sida med stora möjligheter att få veta mycket om sin dejt innan man träffas, om man gillar det.
 
Har träffat transpersoner på tinder, och de har som du upplevt att det inte fungerar så bra.
Men mitt ex ska gifta sig med en transtjej hon hittade på tinder, så det verkar ha fungerat för dom två.
 
Har träffat transpersoner på tinder, och de har som du upplevt att det inte fungerar så bra.
Men mitt ex ska gifta sig med en transtjej hon hittade på tinder, så det verkar ha fungerat för dom två.
Tja då är det kanske värt ett (till) försök.
Alla verkar hitta någon, utom jag...
(Nej, jag vet att det inte är så, det känns bara så.)
 
Kan OkCupid vara värt ett försök? Jag har inte koll på hur den är just för transpersoner, men när jag dejtade för några år sedan upplevde jag att det fanns en större såväl acceptans för olikheter som spridning av människor där. Samtidigt en väldigt seriös sida med stora möjligheter att få veta mycket om sin dejt innan man träffas, om man gillar det.
Den sidan känner jag inte igen.
Värt att kolla upp.
Tack för tips.
 
Jag hittar ingen, är gay men inte trans dock.
Jo, jag vet att jag inte är ensam.
Det är bara så mycket svårare att hitta någon som hbtq- person. T verkar tyvärr vara den svåraste bokstaven... (Självklart är detta individuellt och jag vill på inget sätt förringa andras ofrivilliga ensamhet)
 
Jo, jag vet att jag inte är ensam.
Det är bara så mycket svårare att hitta någon som hbtq- person. T verkar tyvärr vara den svåraste bokstaven... (Självklart är detta individuellt och jag vill på inget sätt förringa andras ofrivilliga ensamhet)
Ja, jag dejtar inte t-personer längre. Insett att jag är för gay och de jag träffat inte opererats där nere. Fungerar inte för mig.
Men är du bi bör det vara lättare tycker jag.
 
Ja, jag dejtar inte t-personer längre. Insett att jag är för gay och de jag träffat inte opererats där nere. Fungerar inte för mig.
Men är du bi bör det vara lättare tycker jag.
Nja jag upplever det som svårare...
Tyvärr finns det inga vettiga alternativ för den nedre regionen för ftm. Just där har mtf det lättar.
 
Är lite less på att leva själv och har börjat testa lite nätdejting.

"Problemet" är att jag är bisexuell transperson (ftm) och har ett offentligt yrke där jag måste tänka på hur jag lever även privat.

Har haft en dejt (totalt misslyckad) och har eventuellt en ny på gång.

Jag vet egentligen inte vad jag vill med tråden...

Kanske bara få lite tips .... och skriva av mig.

Jag upplever att ingen dejtingsajt är gjord för just transpersoner. Har testat qruiser och bodycontakt (Alla är faktiskt inte bara ute efter sex konstigt nog)

Tyvärr är de flesta som hört av sig betydligt äldre än jag (ändå är jag ytterst tydlig med att jag inte är intresserad av människor som är mer än 10 år äldre än jag är.)

Hur hittat man vettiga dejtingsidor som transperson? (De "vanliga" fungerar inte, har provat)
Jag (ftx) gav upp dejtingsidorna för länge sedan. Hade tur och hittade partner via gemensam hobby. DarkSide kanske?
 
Jo, jag vet att jag inte är ensam.
Det är bara så mycket svårare att hitta någon som hbtq- person. T verkar tyvärr vara den svåraste bokstaven... (Självklart är detta individuellt och jag vill på inget sätt förringa andras ofrivilliga ensamhet)
Det gör allt så mycket krångligare, men de finns där ute, de där som ser oss som människor❤
 
Nja jag upplever det som svårare...
Tyvärr finns det inga vettiga alternativ för den nedre regionen för ftm. Just där har mtf det lättar.
Min partner är bi, det har hjälpt min dysfori nått enormt.

Jag upplever ett enormt stöd och gemenskap på Darkside, även om det främst är bdsm.
 
Om du även vill dejta cis- och heteropersoner så tror jag verkligen inte att det är helt kört på de vanliga dejtingsidorna (även om jag förstår känslan, jag har själv gett upp nätdejting för tillfället). Jag (kvinna, cis, hetero) träffade en kille som är ftm på Tinder, och han var definitivt den mest intressanta person som jag träffade där och den enda som som jag har velat fortsätta träffa efter ett par dejter. Nu ville han inte fortsätta ses, men så kan det ju vara. Jag tänker att man kanske nödvändigtvis inte vill skriva i sin presentation att man är en transperson, och då kan man ju råka matcha med personer som inte vill dejta någon som är trans. Men det finns även personer som definierar sig som hetero som inte tycker att just det här med cis eller trans spelar någon roll. Jag vill träffa en kille med liknande framtidplaner och värderingar som mig. Sen om han är cis eller trans, hetero eller bi spelar ingen roll.
 
Jag har också träffat transpersoner på Tinder, men jag antar att det både kan vara känsligt eftersom "alla" finns där (och även om de inte passar ens egna kriterier syns man ju i deras swipe-flöde) och att det kan vara svårt att hitta vettiga matchningar. :down:

Nu har jag ju ingen egen erfarenhet av just T, men för mig har DS varit ett väldigt bra forum för att träffa bra folk (både nätkontakter och "live"-vänner) åt allehanda icke-normativa håll. Grupperna är ofta bra modererade också, så rövhattar åker ut. Precis som på Tinder kan man välja att ha kontakt-samtycke inställt, så slipper man få inboxen full av trålande.
 
Finns Bumble som är mer inkluderande, och Fiori som är bara för transpersoner och allies. Såklart är det lite färre medlemmar där (särskilt Fiori som är helt nystartat) men är du inte mitt ute på landet går det att hitta dejter. Har träffat folk på båda apparna :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp