Nätning av balkong

Wysiwyg

Trådstartare
Har en 50-talsbalkong som jag vill näta in. Tänkte köpa ståltrådsförstärkt kattnät från z**plus. Som stommar har jag tänkt mig typ metallpinnar som jag tänkte sticka upp i hålen på balkongen ovanför (kommer ej påverka grannen) och fästa med kattstrypare samt fästa nätet i dem med kattstrypare.

Mitt nät behöver hålla för bengaler som försöker klättra initialt. De kommer inte vara obevakade på balkongen så de kommer inte kunna gå hårt åt nätet länge men det behöver ändå hålla för lite utbrottsförsök. När det har gått en stund (eller efter not med tjat från min sida :D) brukar de sluta ge sig på saker.

Kan ni visa upp era innätningar? :) Och såklart komma med förslag på smartare konstruktioner om ni har. :)
 
CEE6BDAF-5C17-4942-ABBC-42E3493AFD47.jpeg
 
Har en 50-talsbalkong som jag vill näta in. Tänkte köpa ståltrådsförstärkt kattnät från z**plus. Som stommar har jag tänkt mig typ metallpinnar som jag tänkte sticka upp i hålen på balkongen ovanför (kommer ej påverka grannen) och fästa med kattstrypare samt fästa nätet i dem med kattstrypare.

Mitt nät behöver hålla för bengaler som försöker klättra initialt. De kommer inte vara obevakade på balkongen så de kommer inte kunna gå hårt åt nätet länge men det behöver ändå hålla för lite utbrottsförsök. När det har gått en stund (eller efter not med tjat från min sida :D) brukar de sluta ge sig på saker.

Kan ni visa upp era innätningar? :) Och såklart komma med förslag på smartare konstruktioner om ni har. :)
Jag har inga råd men vad i hela friden är kattstrypare? :confused:
 
20210730_145924.jpg

Version 3. Inte den bästa men fullt fungerande. Snyggade till kanterna efter att jag tagit bilden. Bygd av materialet från version 2. Höll i ca ett år men blev vinglig på slutet.

Planerar nu för version 4...
 
Har en 50-talsbalkong som jag vill näta in. Tänkte köpa ståltrådsförstärkt kattnät från z**plus. Som stommar har jag tänkt mig typ metallpinnar som jag tänkte sticka upp i hålen på balkongen ovanför (kommer ej påverka grannen) och fästa med kattstrypare samt fästa nätet i dem med kattstrypare.

Mitt nät behöver hålla för bengaler som försöker klättra initialt. De kommer inte vara obevakade på balkongen så de kommer inte kunna gå hårt åt nätet länge men det behöver ändå hålla för lite utbrottsförsök. När det har gått en stund (eller efter not med tjat från min sida :D) brukar de sluta ge sig på saker.

Kan ni visa upp era innätningar? :) Och såklart komma med förslag på smartare konstruktioner om ni har. :)
Vad är metallpinnar? Tänk på att rost kan rinna iväg och orsaka fula märken på det mesta.
 
Jag har nätat in en balkong i en hyresrätt där jag inte fick göra nån åverkan på huset alls m.h.a. två reglar, kompostgaller och buntband. Det höll för 5 kg katt som hoppade upp i det i full fart och klättrade!

Översta randen med kompostgaller fästes i balkongen ovanför (det fanns punkter där jag kunde fästa dem) med buntband. Samt i varandra med buntband. Den andra raden med kompostgaller fästes i överkant i den övre randen med kompostgaller och i nederkant om mitt balkongräcke. På höger och vänster sida fanns det då en möjlighet för katten att trycka sig ut så därför satte jag en regel i varje sida som ställdes på balkonggolvet och lutades mot balkongräcket. Denna fästes i balkongen och kompostgallerna med buntband så att gallerna inte skulle kunna böjas utåt och katten smita mellan gallerna och balkongens vägg.

Snyggt, nope, men det funkade och det höll för en halvgalen katt på 5 kg! Och jag behövde inte göra några hål eller på annat sätt påverka huset. Något som jag inte fått göra eftersom det var en hyresrätt.
 
Vi började med råddjursnät men fick byta inom 1 månad då vara bet sönder det.
Så vi valde hönsnät, nu kan våra vara ute på balkongen utan övervakning. :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt I år har jag bestämt mig för att näta in balkongen så katterna kan vara ute, och eftersom de hotar med samma varma sommar som förra året...
Svar
12
· Visningar
15 603
Hemmet Postar här istället för i kattforumet eftersom det egentligen inte handlar om djuren. Jag har köpt en bostadsrätt och vill då näta in...
2 3
Svar
42
· Visningar
11 966
Senast: Ramona
·
Övr. Katt Jag har flyttat nyligen, och med det lämnat katternas innätade altan. Bor numera 4 våningar upp och har en gigantisk balkong - den ska...
2 3
Svar
41
· Visningar
14 088
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp