Nätt A ponny utrustning?

Idaajohansson

Trådstartare
Ni som har A ponnys av slankare typ, var hittar ni passande utrustning? Köper ni ponny-storlek eller till shettis? Jag tänker främst på schabrak, benskydd, huvor och grimmor.
Någon som har tips på webshop? 😊🐴
 
Ni som har A ponnys av slankare typ, var hittar ni passande utrustning? Köper ni ponny-storlek eller till shettis? Jag tänker främst på schabrak, benskydd, huvor och grimmor.
Någon som har tips på webshop? 😊🐴
Min shettis som är stor och ganska grov har storlek ponny på allt, så jag skulle tro att du får ta shettis. Shettis har aldrig passat honom även om det är stort för storleken :)
 
Ni som har A ponnys av slankare typ, var hittar ni passande utrustning? Köper ni ponny-storlek eller till shettis? Jag tänker främst på schabrak, benskydd, huvor och grimmor.
Någon som har tips på webshop? 😊🐴
Vi har en maxad men nätt b-ponny. Schabrak funkar bra i storlek ponny, vi har sadlar i storlek 15,5". Benskydd, huvor och grimmor är inte lätt. Storlek ponny är ofta i största laget, så jag tror att du måste leta efter saker i storlek shettis. Hööks och Börjes har en del, men även ponny pop och Stella Store.
 
Min shettis av större modell har det mesta i storlek ponny. Sadel 15" som legat på normalstor B-ponny tidigare, täcken har han oftast 105. Benskydd måste han dock ha shettis-storlek på, han har väldigt korta ben.

Är din av slankare typ borde shettis passa utmärkt. Vet inte om man får skriva ut det men Ponny Pop har mycket inriktat på små ponnyer och små ryttare. Även Strömsbergs Gård har petite-storlekar på täcken t.ex. som går väldigt långt ner i storlekarna. Börjes har också en hel del.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 097
Senast: Sirap
·
Hundavel & Ras Jag har börjat fundera på att skaffa en till hund. Bor i generationsboende på vår hästgård med skog och hagar där vi har en nättare...
2
Svar
25
· Visningar
2 066
Senast: Puffindog
·
Utrustning Använder inte benskydd annars men tänkte köpa reflexbenskydd på Hööks nu i höst, men vet inte vilken storlek jag ska välja. Har två...
Svar
5
· Visningar
448
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
599
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp