Nätta, lätta skor - ej guldskor?

Sv: Nätta, lätta skor - ej guldskor?

*Kl*

Kan ju meddela hur det blev tillslut.

Bak blev det en 'gulskokopia' med 6 fasta brodd, större brodd än på guldskon dock, mer 'normal ponnybrodd'.

Fram hade hovis glömt kika efter skor till, och jag hittade inga andra än alu. Så efter lite klurande fick han 'greppskor' fram (falsade) med sidokappor. Han bör ju ha sulor fram nu inför när leran fryser på, och fick nån ny typ av lädersula som skyddar men ändå är såpass 'mjuk' att strålen får vara med.

Återstår att se om det fungerar, är ju en chansning med framskorna, men då jag bestämt har för mig att biljarderingen blev värre ju längre in i skoperioden det gick förra svängen så är tanken att kunna hålla tårna lika korta hela tiden. Dessväre lyckades det lilla eländet att trampa av sig ena framskon ett dygn efter skoning, men det dygnet så såg jag honom inte biljardera i skritt eller galopp iaf. Dock brukar det synas mest i trav och jag såg honom aldrig trava.
 

Liknande trådar

Hästvård Welsh, 3 år. Plattfotad. Gått oskodd fram till 1½ års ålder då vi blev tvugna att sko en period pga påfruset knäggel och han fick...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 093
Senast: juvelen
·
Hästvård Jag ska nu berätta hur det har gått med MIN häst. Det var het diskussion om ämnet i tråden "Varför skor ni?" för 1-2 veckor sen, vilken...
2
Svar
20
· Visningar
2 278
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp