Nävekvarn- Lördag!

B

**BORTTAGEN**

Har precis kommit hem från Lördagens D tävlingar i Nävekvarn! Oj oj. Har varit så roligt.
Även om min lille Rocky har skrikit rösten av sig & lekt både 2 åring & hingst :angel:
Men, det var ju första tävlingen inom Western för honom, & första tävlingen över huvud taget på 2 år!

Några fler som kommit hem idag ? Eller stannar de flesta till Söndagen ?
 
Hejsan!
Hehe, det var första gången min Rocky var i ett ridhus, & första gången han tävlades på två år ( då tävlade vi hoppning , sen gick vi över till Westren ) så han var Pigg kan jag säga, och välldigt nervös, visste liksom inte riktigt vart han skulle ta vägen bland alla andra snygga hästvänner :smirk:
Men vi kom 12:a i Trail ( med galopp) & WH utan galopp så jag är såå stolt över honom ändå :)
men, hm, om du såg eller hörde ngt om en tokig liten ponny som ser ut som en haflinger i teckningen & som lekte allt annat en en harmonisk westernhäst så... var det vi :angel:

Hur gick det för er ? & vem var du ? eller vad man ska säga :)
 
Vi pratade nog med dig och undrade om det var en haflinger som du red.

Vi är jättenöjda med helgens tävlingar. Nävekvarn är ett sånt bra ställe att tävla på! Trivs jättebra där. Man känner sig välkommen och det är duktigt folk som fixar arrangemanget. Vi kommer gärna tillbaka dit.
 
Jag var Petra på Alazzi.

Jag kom 8:a av 26 ekipage i Western Riding.
Det är Hur Bra Som Helst! Det var jättetuff konkurrens.
(sist kom jag 12:a av 19).

Däremot red jag inte som jag borde ha gjort i de andra två grenarna så det pratar vi inte om :angel:
Men jag debuterade i reining utan att göra bort mig iaf!
 
Jo nu vet jag ju!

jag är också jättenöjd med mina 2 12:e placeringar. Det var trots allt första gången för mig & Rocky inom Western :)
 
Var och tittade på tävlingarna. Fick en liten fundering. Varför tävlar man på d-tävling när man placerade sig på SM två veckor innan? Personligen tycker jag inte det är rätt. Vad tycker Ni andra?
 
okej! Då vet jag inte vilka ni var eller när ni pratade med mej :) hehe :D
 
Nej, jag tycker inte heller det är rätt! Blev besviken på en del ryttare.

Ett uppklassningssystem borde införas.
Har ekipaget startat på B-nivå borde åtminstone D-klasserna stängas.
 
Hej! var själv inte där och tävlade men var på arab sm. Det är ju så att beg klasserna är till för nybörjare och de som har tagit placering på c- tävling eller högre får INTE delta i en sån klass, men man uppklassas inte förensåret där på.
Så om en startar på arab sm ex och placerar sig så får den fortfarande tävla beg året ut men inte nästa år. och Utb klasserna på en d- tävling får de som har tagit placering på c-tävling eller högre delta och även nybörjare. det är för att du som ryttare kan ha tagit sm medalj med en annan häst förrut och kommer med en ny häst/unghäst så ska du ha möjligheten att tävla/träna din hästa på d tävlingar då det är lättare mönster.
Så är reglerna, det är ju iallafall en gräns men jag förstår om det känns tråkigt för nybörjarna att tävla mot väldigt duktiga ryttare, så då bör man ju ta beg klasserna om man är nybörjare.
Men det är säkert inte alla klubbar som håller reglerna.....Det bör ju finnas både beg klasser och utb /AA.
MVH Emelyne :) :)
 
Den som jag bl a syftade på var en ryttare med placering på wras-sm som startade skritt och travklasser. Dessa klasser tycker jag personligen är till för nybörjarryttare och hästar.
 
Hej! det tycker jag var fel gjort av den....walk and trot klassen är ju till för nybörjare med unga hästar eller som vill prova på western tycker jag!!! så jag håller med dig!

/Emmy
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 549
Senast: Hedinn
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 717
Senast: Sel
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 564
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 817

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp