Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Naf flugmedel, erfarenhet?

Dopy

Trådstartare
Såg att Naf ett flugmedel som heter NAF Off Citronella Spray, någon som har erfarenhet? bra eller dåligt?

Såg även att det fanns NAF Off Citronella Armband till oss människor, någon som provar den? funkar den?

Jag tycker inte det gör nån skillnad. Rent krasst så tycker jag inte att det finns något som fungerar. Det är lika mycket flugor och andra flygfän oavsett vilket medel man använder. Det enda jag upplevde skillnad på var switch.

Dopy

Trådstartare
Jag tycker inte det gör nån skillnad. Rent krasst så tycker jag inte att det finns något som fungerar. Det är lika mycket flugor och andra flygfän oavsett vilket medel man använder. Det enda jag upplevde skillnad på var switch.
Jag tycker ultrashield funkar jätte bra, däremot känns den inte så hälsosam, så vore skönt med ett mer hälsosamt alternativ.

Dopy

Trådstartare
Tycker du? Jag märker verkligen ingen skillnad av det.
Jag får spreya 1-2 ggr/vecka för att det ska funka, men ja funkar jätte bra på mina hästar emot fästingar, mygg, broms, flugor, knott, mm. Märker på insekterna när det är dags att spreya hästarna igen. Det går åt endel medel på 2 hästar, men det är det värt för att hästarna ska slippa insekterna.

Jag får spreya 1-2 ggr/vecka för att det ska funka, men ja funkar jätte bra på mina hästar emot fästingar, mygg, broms, flugor, knott, mm. Märker på insekterna när det är dags att spreya hästarna igen. Det går åt endel medel på 2 hästar, men det är det värt för att hästarna ska slippa insekterna.
På våra hjälper det inte alls hur ofta vi än sprayar.

Liknande trådar

Hästvård Någon med erfarenheter av detta? En morgon för ca en vecka sedan hittade jag isisen full med nässelutslag (svenskfödda, EJ eksemhäst och...
Svar
9
· Visningar
655
Hästvård Jag börjar fundera på om jag är allergisk mot citronella, mycket pekar mot det och jag blir rätt dålig av att spreja på hästarna...
Svar
8
· Visningar
598
Kropp&Själ Vet inte ifall någon kanske läst min tråd för ett tag sedan, men blev misshandlad av mitt ex i form av att han inte tog hänsyn till mina...
Svar
11
· Visningar
848
Hundhälsa Längesen jag var inloggad, men när FASS och googling inte ger något så provar jag här. Jag har sedan en tid en JR-hane på 4 år...
2
Svar
26
· Visningar
1 361

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Valp 2021

Hästrelaterat

• Sömtryck?