Naf flugmedel, erfarenhet?

Dopy

Trådstartare
Såg att Naf ett flugmedel som heter NAF Off Citronella Spray, någon som har erfarenhet? bra eller dåligt?

Såg även att det fanns NAF Off Citronella Armband till oss människor, någon som provar den? funkar den?
 
Jag tycker inte det gör nån skillnad. Rent krasst så tycker jag inte att det finns något som fungerar. Det är lika mycket flugor och andra flygfän oavsett vilket medel man använder. Det enda jag upplevde skillnad på var switch.
 
Jag tycker inte det gör nån skillnad. Rent krasst så tycker jag inte att det finns något som fungerar. Det är lika mycket flugor och andra flygfän oavsett vilket medel man använder. Det enda jag upplevde skillnad på var switch.
Jag tycker ultrashield funkar jätte bra, däremot känns den inte så hälsosam, så vore skönt med ett mer hälsosamt alternativ.
 
Tycker du? Jag märker verkligen ingen skillnad av det.
Jag får spreya 1-2 ggr/vecka för att det ska funka, men ja funkar jätte bra på mina hästar emot fästingar, mygg, broms, flugor, knott, mm. Märker på insekterna när det är dags att spreya hästarna igen. Det går åt endel medel på 2 hästar, men det är det värt för att hästarna ska slippa insekterna.
 
Jag får spreya 1-2 ggr/vecka för att det ska funka, men ja funkar jätte bra på mina hästar emot fästingar, mygg, broms, flugor, knott, mm. Märker på insekterna när det är dags att spreya hästarna igen. Det går åt endel medel på 2 hästar, men det är det värt för att hästarna ska slippa insekterna.
På våra hjälper det inte alls hur ofta vi än sprayar.
 

Liknande trådar

Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 207
Senast: emma-vsm
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 408
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 284
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
545
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp