Naf magic flytande/ pulver? Fungerar?

huggabugga

Trådstartare
Hej!
Jag är nyfiken på om ni som gett eller ger Naf magic i flytande eller pulverform regelbundet fått effekt? Vad har effekten varit? Vad är det för typ av hästar som ni gett detta ?
 
Min kompis har en häst som är ganska reaktiv och lättstressad. Kan vara stressad hemma i stallet också. Hen ger pulver och sprutorna till tävling. Hen upplever att när hen slutar så blir hästen mycket mera lättstressad hemma. När den får låter den bli att riva stallet så fort kompisarna rör sig. Den blir också lättare att kommunicera med vid ridning.
Den är fortfarande pigg och vaken, men det tar udden av den.
 

Liknande trådar

Hästvård Det finns ju en uppsjö av olika pulver och sprutor som sägs ha en lugnande effekt på hästarna och bättre fokus på arbete. Däremot verkar...
Svar
12
· Visningar
1 275
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av lymfmassage till häst? Om ni tycker det gett bra resultat, är det något era hästar får regelbundet eller...
2
Svar
21
· Visningar
2 025
Hästvård Någon som känner till detta? Vår D-ponny har en ”kant” på båda sidor typ mitten på revbenen. Över denna kan uppleva hon lite svullen...
Svar
3
· Visningar
1 187
Senast: Efwa
·
Hästvård Hej! Min häst visar ofta missnöje över allt från täcken och schabrak (lägger öronen bakåt, höjer nacken och biter i luften) till ryckt...
Svar
16
· Visningar
1 406
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp