Bukefalos 28 år!

MissFideli

Trådstartare
Mina naglar krånglar sen nästan 1 år tillbaka. Torra nagelband har jag alltid haft. Men detta är nytt.
De går sönder utan att jag slår emot nått.
20160901_122049_zpsarnigsgo.jpg


Hjälp?
 
För att stärka, så fila ner, nagelolja, nagelolja, nagelolja och ett stärkande lack.
Varför de blivit sköra kan jag dock inte ge något tips om.
 
Jag hade superstarka och snabbväxande naglar när jag åt MSM dagligen. Även håret växte bättre.
Sen tog burken slut och jag glömde bort det. Hår och naglar gick sakta med säkert tillbaka till sitt naturliga långsamtväxande och sköra tillstånd.
Men nu har jag köpt en ny burk och ska börja ta MSM varje morgon med min "anti-förkylnings" shot
 
Det kan bero på för torra naglar. Många har på stärkande lack som ska göra nageln tåligare, ibland kan det dock ge motsatt effekt. En för torr nagel blir som glas, det går sönder vid islag. En rejält återfuktad nagel är böjbar och böjer sig istället vid slag.
Jag hade inte testat medel för starka naglar, jag hade satsat på fukt. Nagelolja gärna flera gånger om dagen, sen vanligt lack på det.
Gör en ordentlig behandling någon gång i veckan då du gör nagelbad. Med nagelbad, rejäl creme för nagelband och bra olja för naglarna. Man kan ha lite peeling på nagelbanden för att få bort död hud.
 
Använder Essies cuticle oil när jag kommer ihåg. Vad bör jag mer testa? Har varit ovanligt torr om händerna sen förra hösten. Började med d-vitamin, b-vitamin, omega3 och vanliga vitaminer och det blev mycket bättre! Sen tog det slut och blev sämre igen. Börjat igen, men naglarna blir inte helt bra. Vissa naglar är kanon, det är bara långfingernaglarna och pekfingernaglarna som drabbas? Ena ringfingernageln böjdes helt utåt i stallet sist. Vek tillbaka den och det enda som hände var att jag fick ett blåmärke. Så vissa av naglarna är riktigt starka.
 
Sådär blir mina naglar direkt om jag inte får i mig tillräckligt mycket bra mat och framförallt om jag slarvar med att få i mig omega 3.
 
Så mina och jag har provat det mesta utan att hitta en lösning. Det brukar bli värre om jag lackar naglarna ofta
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 140
Senast: Norma
·
Kropp & Själ Som många här inne vet så skilde jag mig för drygt 1 år sen. 1 år som på flera sätt varit tuff, övermäktigt men också otroligt nyttigt...
Svar
14
· Visningar
1 273
Senast: Kakis
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 070
Senast: lingonben
·
Skola & Jobb Jag håller fortfarande på och krånglar lite smått med min fd arbetsgivare... Kom då att tänka på om det är det något intyg jag kan...
Svar
7
· Visningar
741
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp