Någon annan hämtat ut paket

På mitt närmaste postnord-utlämningsställe brukar de kolla leg eller fråga om namn även när det är brev.
 
Har hänt mig också! Med paket som jag var tvungen att visa id på till och med. Gav leg och sa nr, fick ett paket som var tjepat med företagsnamn som jag inte alls kändes vid att jag beställt ifrån. Såg då att det var fel namn... Visade sig bero på mänsklig faktor, hen hade scannat av rätt paket, lagt det åt sidan, tagit paketet bredvid som var fel.

Ja, det jag hämtade var ju också ID osv. Visste dock inte vart hon trollade fram det andra paketet för det var det hon kom ut med. Lätt hänt med mänskliga faktorn och av alla år jag beställt paket har det skett en gång så har själv inte varit med om det många gånger.
 
Postnord har aldrig B före koden på varubrev, de brukar ha UE eller UA/UI först i kolli-ID och koden på utlämningsstället är de sista fyra siffrorna (kolli-ID slutar på SE men de tas inte med).

Det är olika typer av koder.
kolli-ID är ett försändelse-id som följer försändelsen från inlämning till uthämtning och som gör försändelsen spårbar. Koden Bxxxx får varubrev som identifikationskod på utlämningsstället om de inte skickats med kolli-ID.

Så förklarade postnord det för mig när jag fick ett varubrev adresserat till mig i Stockholm registrerat för upphämtning hos ett ombud i Malmköping.

Med reservation för att jag är felinformerad. Ibland blir det mer fel än rätt för Postnord.
 
Hänt mig, med ett par skor från Prada... utlämningsstället bedyrade att de absoluuuuut kollat leg, men de hade de ju uppenbarligen inte gjort. Dock hade jag enormt tur att en mycket ärlig person hämtade ut paketet då hen återlämnade det till utlämningsstället dagen efter. Och jag fick mina skor. Men jag kan ju säga att jag undviker att låta försändelser hanteras av detta ställe igen ....

Hoppas att det löser sig för dig!
 
Mina senaste paket har varit en rejäl *mardröm*. De skulle ligga hos ombudet enligt appen och enligt postnords hemsida. Går dit och de finns inte eller är utlämnade. Efter flera försök, undersökningar och upprörda känslor till postnord (de var REJÄLT dryga till en början) så hittade man åtminstone 3 av dom. Det 4e är och förblir borta. Det handlade om ganska stora värden så det har varit jobbigt kan man säga. :crazy:
 
Statusen för mitt paket slutade uppdateras den 21/6 så jag hörde av mig till Postnord och fick beskedet att det skickats tillbaka för tulldeklarationen inte gick att tyda. Jag lyckades få dem att skicka en bild och paketet med tulldeklaration och adress var lagt i en genomskinlig plastpåse, inga problem så långt men det skickades via tyskland och någon hade utanpå plasten placerat ett litet klistermärke där det står att varan inte omfattas av EU:s produktsäkerhetsgaranti och klisterlappen dolde lite av tulldeklarationen. Det hade bara behövts att lyfta lite på plasten så hade den gått att läsa, eller dra plasten något åt sidan. Dessutom syntes det på fotot vad som stod under för klisterlappen var halvt genomskinlig.

Men Postnord låter istället paketet gå i retur och dessutom utan spårbarhet så där gick tusen spänn i sjön.
 
Statusen för mitt paket slutade uppdateras den 21/6 så jag hörde av mig till Postnord och fick beskedet att det skickats tillbaka för tulldeklarationen inte gick att tyda. Jag lyckades få dem att skicka en bild och paketet med tulldeklaration och adress var lagt i en genomskinlig plastpåse, inga problem så långt men det skickades via tyskland och någon hade utanpå plasten placerat ett litet klistermärke där det står att varan inte omfattas av EU:s produktsäkerhetsgaranti och klisterlappen dolde lite av tulldeklarationen. Det hade bara behövts att lyfta lite på plasten så hade den gått att läsa, eller dra plasten något åt sidan. Dessutom syntes det på fotot vad som stod under för klisterlappen var halvt genomskinlig.

Men Postnord låter istället paketet gå i retur och dessutom utan spårbarhet så där gick tusen spänn i sjön.
Det blir så när man anställer folk utan arbetsmoral.
 
Hur skulle det kunna ha hämtats ut av någon annan? Brevaviserades det också?
Jag höll på att få med en kartong till någon annan förra året när jag hämtade ut två paket. Den låg mellan mina och personalen på macken antog att alla tre var mina, så ja, det är möjligt att få med någon annans
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 935
Senast: alazzi
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 695
Senast: mackan
·
  • Låst
Tjatter Knappt har Katniss och Peeta hunnit hämta sig från Hungerspelen där de båda tack vare Katniss list lyckades överleva, förrän de ställs...
73 74 75
Svar
1 489
· Visningar
55 285
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Helgen 10-11/8 hade bergslagens vallhundsklubb Ik2-tävlingar utanför Örebro. En klurig bana, ganska svåra (men roliga!) får och rejält...
Svar
4
· Visningar
1 132
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp