Någon annan hämtat ut paket

Sånt händer inte helt sällan på ett utlämningsställe nära mig. Att folk kommer hem med fel paket alltså. Gissar att de fått skit för det dock då de senast idag både frågade om namn, läste leg och scannade leg.
 
Kan trots allt ske då jag själv lyckades vara uppmärksam en gång och frågade snällt om det verkligen var rätt paket då jag aldrig beställt från det stället just det specifika stället (märke på kartongen). Hade beställt från företag så inte direkt logisk att t.ex. IKEA skickar paket i Jyskkartong.. :D
Har hänt mig också! Med paket som jag var tvungen att visa id på till och med. Gav leg och sa nr, fick ett paket som var tjepat med företagsnamn som jag inte alls kändes vid att jag beställt ifrån. Såg då att det var fel namn... Visade sig bero på mänsklig faktor, hen hade scannat av rätt paket, lagt det åt sidan, tagit paketet bredvid som var fel.
 
Har hänt mig också! Med paket som jag var tvungen att visa id på till och med. Gav leg och sa nr, fick ett paket som var tjepat med företagsnamn som jag inte alls kändes vid att jag beställt ifrån. Såg då att det var fel namn... Visade sig bero på mänsklig faktor, hen hade scannat av rätt paket, lagt det åt sidan, tagit paketet bredvid som var fel.
Herregud, jag har jobbat i flera år med postutlämning i butik och fattar inte hur man kan lyckas?
 
Kan trots allt ske då jag själv lyckades vara uppmärksam en gång och frågade snällt om det verkligen var rätt paket då jag aldrig beställt från det stället just det specifika stället (märke på kartongen). Hade beställt från företag så inte direkt logisk att t.ex. IKEA skickar paket i Jyskkartong.. :D
Exakt detta har jag varit med om också. Började fundera som sjutton på vad jag kunnat ha beställt från företaget som var på paketet innan jag fick syn på att det inte var mitt namn på adresslappen. Fick ingen förklaring på hur det gått till men jag fick iaf rätt paket sedan och jag hoppas personen som skulle ha det andra paketet fick ut sitt.
 
Att saker försvinner är ju ingen hemlighet eller så väldigt ovanligt. Jag vet fortfarande inte var det där varubrevet jag fick avisering om innan jul har tagit vägen. Posten kan nämligen inte spåra sådana brev och inget id krävs för att hämta ut det och posten menar att man ska vända sig till avsändaren för reklamation. Personen som hade skrivit aviseringen hade inte heller skrivit i avsändare så jag vet inte vem som har skickat det heller.
 
Postnord har aldrig B före koden på varubrev, de brukar ha UE eller UA/UI först i kolli-ID och koden på utlämningsstället är de sista fyra siffrorna (kolli-ID slutar på SE men de tas inte med).
Det är ju just det de har. Precis som @super skrev. B och en fyrsiffrig kod som står när man får aviseringen.
 
Om det är ett utlämningsställe som ofta gör fel hade jag nog försökt välja att få mina paket någon annan stans. Det är ju bara slarv och förekommer verkligen inte överallt. På alla ställen där jag hämtar ut dubbelkollar de namn på paketet mot leg, det är ju standardförfarande.
 
Vet inte riktigt vad varubrev är eller hur det funkar men jag har aldrig fått meddelande efter att jag hämtat ut paket..? Gå dit och kolla först säger jag. Sen om det nu är så att det är utlämnat vet jag inte hur man gör tyvärr. Hoppas det ordnar sig :heart
Man får ett meddelande i postnord-appen efter att paketet hämtats ut.
 
Om det är ett utlämningsställe som ofta gör fel hade jag nog försökt välja att få mina paket någon annan stans. Det är ju bara slarv och förekommer verkligen inte överallt. På alla ställen där jag hämtar ut dubbelkollar de namn på paketet mot leg, det är ju standardförfarande.
Jag väljer också mina ställen. De flesta är ju noga och bra men en slarvig personal nånstans räcker ju för att skapa dåliga rykten..

Hade blivit rejält missnöjd om företaget själva bytt leverantör som TS hade gjort 👎
 
Men det är ju inte alltid någon ordning och reda på postutlämningen. För några år sedan väntade jag paket och kunde logga in och se att det låg och väntade, men jag fick inget SMS. Efter ett par dagar gick jag ner och pratade med dom, och fick ut mitt paket ändå. Efter ytterligare ett par dagar kom äntligen SMS:et, och även pappersavi tror jag. Så jag gick ner igen och bad att få ut paketet. De letade och letade och fattade ingenting för enligt deras system så hade de kvar paketet :angel: Men sedan förklarade jag hur det låg till och att jag bara ville kolla att det inte rörde sig om ett annat paket.
 
Hände mig också för några år sedan, en annan tjej fick mitt paket. Kontaktade henne på något sätt (minns inte hur) när jag stod kvar vid posten och hon kom sedan (något motvilligt) dit så vi kunde ordna upp det hela. Minns både henne och posten som ganska ohjälpsamma trots att inget av mitt fel :meh:
 
Därav jag alltid kontrollerar lappen på paketet för att vara säker på att det ska till mig när jag hämtar ut paket :cautious::cautious:
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 592
Senast: alazzi
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 647
Senast: mackan
·
  • Låst
Tjatter Knappt har Katniss och Peeta hunnit hämta sig från Hungerspelen där de båda tack vare Katniss list lyckades överleva, förrän de ställs...
73 74 75
Svar
1 489
· Visningar
54 999
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Helgen 10-11/8 hade bergslagens vallhundsklubb Ik2-tävlingar utanför Örebro. En klurig bana, ganska svåra (men roliga!) får och rejält...
Svar
4
· Visningar
1 128
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp