Någon annan hämtat ut paket

BernT

Trådstartare
Beställde ett par sneakers från Nelly, de kom till Coop häromdagen och jag har inte hunnit hämta än. Men fick meddelande precis om att de är uthämtade?? Inte av mig och inte av min sambo. Betyder det att någon random lyckats hämta ut skorna jag betalat för? 🙃🙃

valde instabox men Nelly valde själva att ändra till varubrev och då behöver man inte ens visa leg så kommer aldrig kunna få veta vem som hämtade ut ju :/
 
Gå till Coop och kolla. Jag har haft strul med postnords aviseringar i flera olika varianter (kommer för tidigt/sent/inte alls etc) så skulle inte lita blint på det.

För jävligt om det ändå skett. Sådana paket brukar ju kräva id... :nailbiting:
 
Gå till Coop och kolla. Jag har haft strul med postnords aviseringar i flera olika varianter (kommer för tidigt/sent/inte alls etc) så skulle inte lita blint på det.

För jävligt om det ändå skett. Sådana paket brukar ju kräva id... :nailbiting:
Får kolla, men om det är utlämnat hur bevisar jag att det inte var jag som hämtade? För jag vill ju få pengarna tillbaka...
 
Vet inte, man behöver ju bara uppge en kod. Så säg att någon har en liknande kod och uppger och personalen slår fel. Varubrev kollar man inte leg på heller.
Det känns ju ändå som att den risken är minimal, dvs att det ska finnas ett paket med liknande fyrsiffrigt nummer att hämta just på ditt utlämningsställe. Men visst, någon liten risk finns det kanske att det skulle kunna hända....
 
Det känns ju ändå som att den risken är minimal, dvs att det ska finnas ett paket med liknande fyrsiffrigt nummer att hämta just på ditt utlämningsställe. Men visst, någon liten risk finns det kanske att det skulle kunna hända....

Jag vet inte hur det annars skulle gått till? Eller du menar att jag skulle hitta på alt glömt att jag hämtat ut det? Fick meddelandet när jag satt och målade barnets naglar så nej det är inte jag som hämtat ut det.
 
Beställde ett par sneakers från Nelly, de kom till Coop häromdagen och jag har inte hunnit hämta än. Men fick meddelande precis om att de är uthämtade?? Inte av mig och inte av min sambo. Betyder det att någon random lyckats hämta ut skorna jag betalat för? 🙃🙃

valde instabox men Nelly valde själva att ändra till varubrev och då behöver man inte ens visa leg så kommer aldrig kunna få veta vem som hämtade ut ju :/
Vet inte riktigt vad varubrev är eller hur det funkar men jag har aldrig fått meddelande efter att jag hämtat ut paket..? Gå dit och kolla först säger jag. Sen om det nu är så att det är utlämnat vet jag inte hur man gör tyvärr. Hoppas det ordnar sig :heart
 
Jag vet inte hur det annars skulle gått till? Eller du menar att jag skulle hitta på alt glömt att jag hämtat ut det? Fick meddelandet när jag satt och målade barnets naglar så nej det är inte jag som hämtat ut det.
Nej då, jag tror vare sig att du har glömt eller hittat på.

Jag tycker bara att det känns väldigt otroligt att det skulle finnas ett paket med liknande kod just på ditt utlämningsställe, för koden är väl de fyra sista siffrorna i paketets/brevets kolli-id?
 
Vet inte riktigt vad varubrev är eller hur det funkar men jag har aldrig fått meddelande efter att jag hämtat ut paket..? Gå dit och kolla först säger jag. Sen om det nu är så att det är utlämnat vet jag inte hur man gör tyvärr. Hoppas det ordnar sig :heart
Det löser sig säkert oavsett, jag orkar bara inte med krångel 😅 kan inte allt bara vara smidigt 🙈
 
Nej då, jag tror vare sig att du har glömt eller hittat på.

Jag tycker bara att det känns väldigt otroligt att det skulle finnas ett paket med liknande kod just på ditt utlämningsställe, för koden är väl de fyra sista siffrorna i paketets/brevets kolli-id?
Jaa det är ju tex B1234, antar att B är för att det är varubrev.

Var med om liknande fast Instabox. En okänd kille skrev till mig på Messenger att han hade mitt paket, visade bild och allt. Han sa att det legat utanför boxarna och att jag kunde hämta det hemma hos honom.. tog med mig sambon :p
 
Jaa det är ju tex B1234, antar att B är för att det är varubrev.

Var med om liknande fast Instabox. En okänd kille skrev till mig på Messenger att han hade mitt paket, visade bild och allt. Han sa att det legat utanför boxarna och att jag kunde hämta det hemma hos honom.. tog med mig sambon :p
Sambon lyckades med ngt liknande. Han hade beställt flera olika saker och hämtade ut paketen på ena utlämningsstället. När han kom hem insåg han att ett paket hade någon annans adress och namn. Tydligen hade ett av hans paket hamnat på andra utlämningsstället. Och varken han eller de som jobbade där såg missen. De gick bara på numret man ska säga. 😅
 
Jag har också lyckats hämta en annan persons paket :o Uppgav nummer, visade leg, fick paketet av personalen, hann tänka att paketet var väldigt litet för det jag beställt men åkte hem. Ser då att det står en annan persons namn på paketet, åker tillbaka och påpekar felet. Inte ens ett tack eller ursäkt från butiken att jag kom tillbaka med paketet 😬
 
Först och främst vad korkat att de ändrat valt leveranssätt. Hoppas att varubrevet bara inte lämnats utanför din dörr o vem som helst kan ha tagit det. Själv vägrar jag beställa med varubrev som leveransalternativ numera, eftersom PostNord kan få för sig att det ska lämnas utanför dörren, om det inte går att leverera i postlåda istället för att de går till utlämningsställe, utan att man valt det någonstans. (numera står det hos en del men inte alla företag att så kan ske och då väljer jag annat alternativ)
 
Hur skulle det kunna ha hämtats ut av någon annan? Brevaviserades det också?

Kan trots allt ske då jag själv lyckades vara uppmärksam en gång och frågade snällt om det verkligen var rätt paket då jag aldrig beställt från det stället just det specifika stället (märke på kartongen). Hade beställt från företag så inte direkt logisk att t.ex. IKEA skickar paket i Jyskkartong.. :D
 
Jaa det är ju tex B1234, antar att B är för att det är varubrev.

Var med om liknande fast Instabox. En okänd kille skrev till mig på Messenger att han hade mitt paket, visade bild och allt. Han sa att det legat utanför boxarna och att jag kunde hämta det hemma hos honom.. tog med mig sambon :p

Postnord har aldrig B före koden på varubrev, de brukar ha UE eller UA/UI först i kolli-ID och koden på utlämningsstället är de sista fyra siffrorna (kolli-ID slutar på SE men de tas inte med).
 
Jaa det är ju tex B1234, antar att B är för att det är varubrev.

Var med om liknande fast Instabox. En okänd kille skrev till mig på Messenger att han hade mitt paket, visade bild och allt. Han sa att det legat utanför boxarna och att jag kunde hämta det hemma hos honom.. tog med mig sambon :p
Vet inte hur det ser ut för mottagare, men när jag scannar in ankommande paket (som räknas som brev) på Citymail så börjar våra koder oftast på B, några fler bokstäver och sedan ett gäng siffror. Lite olika beroende på leverantör. Nu har inte Citymail något med Nelly att göra, men det är mycket möjligt att företaget som skulle leverera ditt paket helt enkelt felaktigt klickat i det som utdelat, trots att det ligger kvar hos dem och tex ska till ombud eller liknande.

Vi delar ju paketen samtidigt som post, och om paketen inte går ner i brevlådan och det inte står något om "lämnas vid dörren" så tar vi med tillbaka till kontoret för att skicka vidare till ombud. Väl tillbaka till kontoret så går det, om man är ouppmärksam, att klicka i alla paket från sin runda som utdelade, även om de inte är det. För att undvika att själv göra så, så ser jag till att först hantera ej utdelade paket så att de försvinner från min lista, tror de flesta kollegorna gör så, men om man inte gör det så kan det se konstigt ut hos mottagaren.

Med andra ord: ring till kundservice för det företag som skulle ha levererat paketet och fråga vad som hänt. Har du tur så är det bara på väg till ombud, men att någon gjort en miss med avrapporteringen.
 
Exakt samma hände mig en gång förrförra året. Jag hade flyt med att personen som hämtat ut mitt paket snabbt insåg misstaget och direkt åkte tillbaks med det. Så när jag kom och frågade om mitt paket (som jag fått notis i appen om att det var utlämnat) så var paketet undanställt och de bad om ursäkt för misstaget. Det ska inte kunna hända men det kan det bevisligen...
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 582
Senast: alazzi
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 647
Senast: mackan
·
  • Låst
Tjatter Knappt har Katniss och Peeta hunnit hämta sig från Hungerspelen där de båda tack vare Katniss list lyckades överleva, förrän de ställs...
73 74 75
Svar
1 489
· Visningar
54 993
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Helgen 10-11/8 hade bergslagens vallhundsklubb Ik2-tävlingar utanför Örebro. En klurig bana, ganska svåra (men roliga!) får och rejält...
Svar
4
· Visningar
1 128
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp