Någon annan har med Nymfkakadua?

R

_Rosie_

Är det bara jag här som har Nymfkakadua/Nymfparakit som husdjur? Skulle vara kul att veta om det var någon annan här som hade det :smirk:

Jag har två, en hona och en hane, dom heter Felix och Bubbel :D
 
Vi hade två nymfparakiter för ett par år sedan. Den ena var en hona, det visste vi säkert, och vi trodde den andra var en hane... tills de började lägga en j-a massa ägg (obefruktade). ;)
 
jag har två st. en hane och en som jag tror är hona.
är så j*kla dålig på namn så dom kallas hitills bara för Puttefnask och Flintis :rofl: .
 
Flintis? :rofl: Är han lutino med kal fläck bakom toffsen? Det är Felix :smirk:
 
Jag har haft en nymfparakit, men nu har
jag en alexanderpapegoja.
 
Min är bortskämd och odräglig, men jag
älskar honom ändå. Jag tycker verkligen
att man ska tänka två gånger innan man
skaffar sig en fågel för de är verkligen
krävande.
Han tigger värre en hundarna, vem kan stå
emot öronbedövande vrål. Han vet mycket väl
att han inte får vara i blommorna, men lik
förbenat ska han dit och riva.
 
Jo, busiga är dom allt! :D
Min ena nymfparakit har fått för sig att det är jätteul att bita sönder tapeterna :smirk:
 
hehe..nope, h*n är normalgrå, men hade en kal fläck bak i nacken förut.
 

Liknande trådar

Övr. Djur När min robo dog för ca 1 år sedan tänkte jag nu blir det ingen ny. Men nu säger det i hamstertarmen igen och två guldhamster honor...
Svar
4
· Visningar
704
L
Kropp & Själ Konstig rubrik kanske men lite svårt att förklara! Men om ni skulle kunna prata med ersjälva i en annan ålder vad skulle ni säga eller...
2
Svar
30
· Visningar
1 466
Senast: förvirrad
·
Däggdjur jag gjorde en annan tråd där jag sökte ett socialt husdjur och sen goglade jag bilder och ååååååå så söta ovh det verkar jätte sociala...
Svar
10
· Visningar
1 660
Senast: Raderad medlem 68338
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 366
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp