Bukefalos 28 år!

Någon annan med korkad katt?

dee79

Trådstartare
Min katt är faktiskt lite rolig, helt bakom flötet ibland. Hon skulle absolut aldrig klara sig ute (och nu behöver hon ju inte det när hon trots ständig uppmuntran inte vågar sticka näsan utanför dörren). Men framförallt skulle hon aldrig kunna bli en duktig mus- eller råttjägare. Varför? Jo, det ska jag tala om. Varje gång hon ska till att jaga något tar hon i för fulla muggar, med alla röstresurser hon har, och avger ett riktigt avgrundsvrål (i form av JIIIIIIHAAAA eller liknande) :crazy: Jag menar - vilket byte skulle sitta kvar efter det? :rofl:

Morrhoppan
zorba.jpg
 
Sv: Någon annan med korkad katt?

:D ser ju ut som den diggar dödsmetall eller nått...
 
Sv: Någon annan med korkad katt?

Faktiskt detsamma med ovanstående morhoppa ;) Vet inte hur hon lyckades se så läskig ut när hon gäspade :)
 
Sv: Någon annan med korkad katt?

hmm ser livsfarlig ut katten din ..
går den på steroider ?
 
Sv: Någon annan med korkad katt?

Jag, jag *räcker upp en hand* Lillprins Pip är helt gudomligt korkad :crazy: Han fattar verkligen noll.
Man kan tålmodigt och fint lyfta bort honom från bordet exempelvis -ned på golvet och godis på golvet -men det kopplar inte att säjer jag Nej = Gå därifrån/sluta/lägg av.. han bara fånglor och fortsätter.
Nisse säjer man Nej till och han gnölar lite och lägger av med det han gör, inte för att han gör så mycket förbjudet, mest om han ska nosa på nått han inte får.
Lillfan snor chips från bordet ( :cool: ) och sprätter runt i största allmänhet som nån högvälborenhet :p .. inte för att vara en anarkakatt utan för att han inte fattar.
För nån dag sen exempelvis satt han och skrek på en fläck på väggen.. det var ju lättelikt en fluga och de ska man ju jaga.. men varför röör inte flugan på sej.. skitstörigt juuu.... :crazy: ;)

Dessutom är han helt värdelös på att jaga också.. han fattar inte det där med att smyga utan sitter en stund och tittar på måsen som sitter på gräset (vad han nu trodde han skulle kunna göra den.. den är typ.. större) sen tokkutar han rätt emot och blir förvånad (!) när den flaxar iväg.

Men självklart älskar jag min lille korkskalle iaf :love:
 
Sv: Någon annan med korkad katt?

Man skulle ju kunna tro det, men detta är den lugna/blyga i sällskapet. Min andra däremot har DAMP och kan bli nog så knepig ibland... :angel:

sascha2.jpg


sascha4.jpg
 
Sv: Någon annan med korkad katt?

skratt , låter som katten som vi hade ett tag när jag bodde hemma , var väl inte överförtjust till en början , men naturligtvis så älskade hon mig mest och vilka hyss ho nhade för sig "motionsrundan var att springa två varv på nedervåningen sedan upp för trappen två varv där uppe full fart ner springa över soffan och läga sig igen i hörnet
 
Sv: Någon annan med korkad katt?

Mina två är likadana....
Ser de något de vill jaga (fåglar, flugor, insekter i allmänhet, prickar som ser ut som insekter), öppnar de munnarna på vid gavel, och liksom "stammar" fram något konstigt läte...
"Aggaggaggaggaggaggagg..."
Och så stirrar de på "bytet" och låter, tills det har flytt sin kos...


Sambon, som har "tröttnat på" att se vilka usla jägare de är, lyfte en gång fram den ena katten mot en insekt de hade spanat in. En sekund senare hade katten svalt den (till sambons stora förskräckelse... :eek: Hallå! Vad trodde han egentligen att han skulle göra med den??)
Tre sekunder senare sitter båda två (katterna) och stirrar på väggen "Aggaggaggaggagg..."... ingen av dem kunde komma på vart "bytet" tagit vägen (inte ens han som precis svalt den) :crazy: :D
 
Sv: Någon annan med korkad katt?

min Simba-katt har blivit mobbad av hela min familj ända sen han föddes för att vara korkad. :p nu har dock gammelkatten Kalle gått och blivit senildement så simba ser ut som ett geni i jämförelse.. :)
 
Sv: Någon annan med korkad katt?

Mina är mer förtjusta i längdhopp - eller prickhopp borde man kanske kalla det. Det gäller iaf att ta sats, komma i full fart ur olika vinklar och sedan skjuta ifrån och landa på mattes mage när hon sover :eek:
 
Sv: Någon annan med korkad katt?

Haha...jo...så där låter min Damp-katt oxå, och min förra katt. Men si min svarta lilla morrhoppa (som vrålar), hon fattar inte att man kan jaga insekter och solkatter. Hon sitter bara helt nollställd och undrar varför den andra katten springer fram och tillbaka :D
 
Sv: Någon annan med korkad katt?

sååå söt :love:

som sagt - ord är överflödiga.
 
Sv: Någon annan med korkad katt?

:rofl: ja - gud vilken störig fluga - deras uppgift är ju så klart att underhålla katten, det borde de väl förstå?
 
Sv: Någon annan med korkad katt?

och matte blir jätteglad :) men det landar mjukt i alla fall :)

appro på flugor , en kompis katt färsäkte fånga en fluga fick in flera "fullträffar" men inget hände katten titade konstigt på flugan va katten .. hmm jag tog dig ju .. men flugan satt på andra sidan fönstret
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag var liten hade jag en så kallad "bästis". Så som många, kanske framför allt flickor, har. Vi lärde känna varandra på dagis och...
Svar
0
· Visningar
933
Senast: miumiu
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 824
Senast: Lager
·
Övr. Hund Åh sliter mitt hår! :arghh: Fick hem en 4 månaders boxervalp förra helgen. Super fin och följsam! Uppfödaren har lagt ner mycket tid på...
Svar
13
· Visningar
1 618
Senast: Lampan
·
Katthälsa Veterinären ska kontaktas i morgon (min vet har lördagsöppet :). Tänkte mest få råd i kväll....eller tankar. Min vildkatthona jag...
Svar
9
· Visningar
2 235
Senast: Mynta2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp