Bukefalos 28 år!

Någon att hålla i handen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ibland önskar jag att jag hade det. Men nu har jag inte det och inte vet jag vem jag kan fråga heller. Så det är bara att bita ihop och klara allt själv, som vanligt.

Idag ringde jag till vårdcentralen och bokade en tid för knölen jag fått i bröstet. Den vårdcentral som ligger närmast mig ville inte ta emot mig om jag inte listade mig hos dem. Det hade jag ju kunnat göra men en normal vecka när jag sitter 3 mil hemifrån och behöver göra ett besök är det inte praktiskt att vara listad hos dem. Från mitt jobb har jag nämligen 4 mil dit. Det tar runt 45 minuter att åka. Då är det bättre att vara listad på VC där jag jobbar. Dit tar jag mig på 10 minuter till fots.

Eftersom jag inte alls är sugen på att åka 6 mil (t.o.r.) bara för att bli lite klämd på tutten så tog jag en tid nästa vecka. Jag har fått förslaget att höra av mig direkt till bröstmottagningen på Karolinska men tvekar. Jag vill verkligen inte sitta i stockholmstrafiken, jag vet inte var Karolinska ligger och vill inte hålla på och snurra runt för att hitta rätt och jag vill verkligen inte eventuellt få en nål i bröstet och jag vill inte sitta där själv. Om de drar fram någon nål som de punkterar mig med så vet jag inte om jag klarar av att köra bilen hem. Jag vet inte hur mycket jag klarar av att ta mig i kragen och jag vet inte riktigt hur jag skulle reagera heller. Visst, jag har tekniker för att hantera det, men räcker det? Om det inte gör det, måste jag ta en taxi hem då? Och hur får jag hem bilen om den står parkerad där?

Jag har inte tid och lust med en knöl i bröstet och önskar att jag hade inbillat mig alltihop, men när jag känner efter så sitter det något där som känns som en omogen bondböna och jag har heller inget minne av att det suttit något där tidigare. Den är inte stor och känns inte så tydligt i alla lägen heller.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
287
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Nu kommer jag med en sån relationstråd igen. Men jag känner att ni här på Buke alltid säger så kloka saker och jag vill gärna höra hur...
Svar
7
· Visningar
1 061
Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
822
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
864
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp