?????någon duktig hästkännare

Sv: ?????någon duktig hästkännare

Hej. oj. hittade min flera år gamla tråd nu. Som sagt, tråden är från 2003. Och hästen är såld.

Som svar på några frågor. Ja, någonting hade hänt med hästen, om han blivit misshandlad eller annat vet jag inte men förra ägaren sa att han hade haft det tufft. Jag är ganska insatt och intresserad av Nh och jag lärde mig faktiskt hur jag kunde hantera hästen bra trots allt. Dock fick jag aldrig bort hans beteende helt som handlade om att han överreagerade på folks kroppspråk och tog varje nysning, hostning eller när han blev tillrättavisad som ett hot. Han gjorde aldrig någonting, han bara hotade tillbaka, men det är ju något man inte ska acceptera ändå. Däremot vet jag som kände hästen att hade jag reagerat på att han hotade tillbaka och sagt till honom för det så hade han blivit ännu hotfullare. På bortaplan var han snäll som ett lamm och tyckte om att vara där det var mycket rörelse. Där var han glad och snäll så det var sällan någon som riktigt förstod eller trodde på mig hur han kunde vara. Ångrar än idag att jag inte tog hjälp av någon professionell för det hade varit riktigt kul att se om det hade gått att lösa.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 146
Senast: Ridinglady
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 894
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 582
Senast: co-SMAD4
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp