Någon duktig på Orrefors?

Cattis_E

Trådstartare
Som kan berätta något om denna?
Ristad i botten med Orrefors Graal NO 798 H.
Se även bild i nästa inlägg.
 

Bifogade filer

  • IMG_20220810_184821~2.jpg
    IMG_20220810_184821~2.jpg
    160,7 KB · Visningar: 103
Jag kan tänka mig att H kan stå för Edward Hald. Är den signerad? Tänker att det lär vara skillnad om den är liksom fabriksgjord enligt stilen eller målad av konstnär.
Fiskvaserna brukar generellt gå för runt 3000kr i snitt, lite beroende på storlek/skick.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Edward_Hald

(Nej jag är absolut inte expert på Orrefors ska tilläggas 😅 men googla fiskgraal Edward Hald. Det är en ganska känd design)
 
Senast ändrad:
Jag kan tänka mig att H kan stå för Edward Hald. Är den signerad? Tänker att det lär vara skillnad om den är liksom fabriksgjord enligt stilen eller målad av konstnär.
Fiskvaserna brukar generellt gå för runt 3000kr i snitt, lite beroende på storlek/skick.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Edward_Hald

(Nej jag är absolut inte expert på Orrefors ska tilläggas 😅 men googla fiskgraal Edward Hald. Det är en ganska känd design)
Jag tror den är signerad ja, det finns något som antagligen är hans signatur. Dock trodde jag det var några konstiga repor i botten först, men maken påpekade att det nog kan vara en signatur....

Dessutom så antyder ju inskriptionen i sig kanske Haal, tror nämligen det är det Het står för.

Orrefors Graal NO 798 H
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hemmet Jag ska flytta in i en nyproducerad lägenhet och behöver hjälp att tolka planritningen. Vad innebär BR 600 och ÖK 2100? Kan det handla...
Svar
4
· Visningar
678
Senast: Breaktown
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 118
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 974
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 562
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp