Någon här som pluggat en KPU?

Jozze

Trådstartare
Ja, en kompletterande pedagogisk utbildning alltså. Jag har arbetat som obehörig lärare i två läsår nu och funderar på om jag ska kombinera kommande föräldraledighet med att plugga KPU på distans.

Är det någon här som har gått utbildningen och kan berätta lite mer? Vilket universitet pluggade du på? Distans eller campusförlagd undervisning? Fick du med dig värdefulla kunskaper eller blev det mest skillnad i anställningsform efter att lärarleget bärgats?

Ja, berätta allt! :)
 
Ja, en kompletterande pedagogisk utbildning alltså. Jag har arbetat som obehörig lärare i två läsår nu och funderar på om jag ska kombinera kommande föräldraledighet med att plugga KPU på distans.

Är det någon här som har gått utbildningen och kan berätta lite mer? Vilket universitet pluggade du på? Distans eller campusförlagd undervisning? Fick du med dig värdefulla kunskaper eller blev det mest skillnad i anställningsform efter att lärarleget bärgats?

Ja, berätta allt! :)
Jag har läst en del tillsammans med de som har läst KPU, om man har studievana så skulle jag rekommendera distansstudier, problemet kan vara vid praktikperioder om man måste åka iväg till andra delar av Sverige än vad man själv bor. Jag läser till ämneslärare och har 1,5 h till universitet, jag är tacksam att jag har fått mina praktikplatser på "rätt sida" så jag har haft relativt nära att åka.
 
Jag läser inte kpu men läser till lärare på distans, bor i degerfors men läser i falun och måste göra praktiken på skolor i närhet av falun som högskolan själva valt ut. Det suger rent ut sagt, men men får skylla mig själv som valde distans! Så kolla upp noga ev praktiker vart man måste göra dom!
 

Liknande trådar

Samhälle Lägger under samhälle då jag tycker frågeställningen har ett större samhällsintresse och det i mina ögon inte specifikt handlar om...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 428
Senast: Sol
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
2 904
Senast: Kiwifrukt
·
Skola & Jobb Jag lägger en egen tråd istället för att skriva i tråden "vi som pluggar" då jag märkt att flera bukefalister har samma tankar som jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 963
Senast: malllle
·
Kropp & Själ ..Är det fler än jag där ute som är en aningen rastlösa, som har svårt att slå sig till ro, få nån typ av balans och vardag i livet...
Svar
2
· Visningar
789
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp