Bukefalos 28 år!

någon kaninraskunnig ?

Sv: någon kaninraskunnig ?

jag tycker det ser ut som en korsning....t ex mellan dvärgvädur och hermelin eller nått, eller dvärgvädur och dvärgkanin....hmm, svårt att veta, men enligt mig som haft kaniner i mängder så är det iaf dvärgvädur i kaninen....

söt är den iallafall...
 
Sv: någon kaninraskunnig ?

Korsning kanske...?

Huvudformen och öronen får mig att tro att där är lite vädur i den.

Hur stor är den? Hur gammal?
 
Sv: någon kaninraskunnig ?

ja, jätte liten är han inte precis.. tycker han är rätt stor.. har ju dvärgvädurar och så, och han är mycket större.

han väger ungefär 3 kg iaf och är 5 år.
 
Sv: någon kaninraskunnig ?

hehe, okej.. jo , ngn korsning är det nog.. för jag har letat rätt länge efter vad han skulle kunna vara för ras.. :p hehe

jo, han är söt. :)
han tackar. ;)
 
Sv: någon kaninraskunnig ?

Han ser ut som rasen wiener men de är tyngre och finns inte i svart, bara i vitt, viltgrå och blå och nu viltblå.
 
Sv: någon kaninraskunnig ?

Svårt att säga vad det kan vara för ras efter att bara sett honom på kort och så. Men jag tror det är en korsning mellan vädur och något mera. Antagligen någon större ras då ifall han var ganska stor...
 
Sv: någon kaninraskunnig ?

Framförallt det mycket maffiga ansiktet säger mig att det är minst en kanin i str på 3-4 kg som ligger bakom :love:
 
Sv: någon kaninraskunnig ?

Tycker det ser ut som en typisk djuraffärskanin. Dvärgvädurshuvud och stående/"flaxande" dvärgvädursöron, och en kropp som rent allmänt inte går in på nån ras.

No offence, har två sånna själv ;)
 

Liknande trådar

Däggdjur Flera gånger, senast nyss, vid tio i ett på natten så är det någon av våra kaniner som skriker. Vi har tre stycken kaniner av...
Svar
11
· Visningar
906
Senast: Efwa
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
821
Senast: Blyger
·
Däggdjur HUR får jag kaninernas hö att hållas så att de kan äta det men inte sprida ut det i hela hushållet. Har två kaniner som går lösa inne...
Svar
0
· Visningar
614
Senast: vinkelina
·
Gnägg Snubblade just över en engelsk reel på FB. En filmsnutt där en ca 3-årig unge rider på sin mini cob ( står det). En ponny som ser ut som...
Svar
8
· Visningar
1 151
Senast: finapina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp