Någon läkemedelskunnig?

Fortsättning på samma tema: jag har under kvällen ätit några likörpraliner som jag köpt i en Ica-butik bland lösgodiset. Totalt har jag ätit 5 stycken utspritt under eftermiddag/kväll. Jag vet inte om just dessa likörpraliner innehåller alkohol, men om de gör det, är det någon risk att ta en Theralen? Den senaste pralinen tog jag för typ 20 minuter sedan.
 
Fortsättning på samma tema: jag har under kvällen ätit några likörpraliner som jag köpt i en Ica-butik bland lösgodiset. Totalt har jag ätit 5 stycken utspritt under eftermiddag/kväll. Jag vet inte om just dessa likörpraliner innehåller alkohol, men om de gör det, är det någon risk att ta en Theralen? Den senaste pralinen tog jag för typ 20 minuter sedan.

Men du... nej det är ingen fara.
 
Trots två positiva svar har jag bara tagit en halv tablett. Jäkla hjärnspöken. Enligt ordinationen kan jag ta 1-2 stycken.
 
Jag googlade fram alkoholhalten i en pralin och det är verkligen pyttelite. Försök mota bort hjärnspökena.
Fast du..,att googla fram det som motivering är ju helt bisarrt.
Om en chokladpralin skulle vara farlig i kombo med mediciner så hade de inte funnits i lösgodis lådan .

Som sagt @magiama : jag förstår att du har det jättejobbigt 😞 kram !
Försök att inte be om medicinska råd här är mitt genuina råd .
 
Nu har det gått en dryg timme sedan jag tog sista pralinen och jag har tagit en halv tablett till för en minut sedan men mår verkligen uselt.

När jag mådde skit ett tag, hade ont här o där och bara funderade på om södra station eller storbron var närmast... googlade jag symptom och blev nästan lugnad... Jag var i stort sett redan död...

Så gulliga, sluta googla och lyssna på alla fantastiska bukefalister som bryr sig. För det gör vi, garanterat. :heart

Ta hand om dig, kram.

Och läs min emellanåt sjuka humor som den verkligen är... riktigt sjuk. Inga kan driva med sig själva och varandra (vänner) som vi som har olika former av funktionshinder. Jag önskar ingen död... Allra minst min egen. Jag har alldeles för mkt att leva för, för att lägga mig med näsan i vädret. Om inte annat bara finnas till för andra... även om det senaste åren, att finnas för alla andra, har gjort att jag sprungit stenhårt in i väggen ett par gånger och är på väg igen.
 
Senast ändrad:
Fast du..,att googla fram det som motivering är ju helt bisarrt.
Om en chokladpralin skulle vara farlig i kombo med mediciner så hade de inte funnits i lösgodis lådan .

Som sagt @magiama : jag förstår att du har det jättejobbigt 😞 kram !
Försök att inte be om medicinska råd här är mitt genuina råd .
Hur menar du?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag sitter och tittar på antagning.se men är osäker på vad jag ska söka. Var inne på att läsa till journalist men hittar bara enstaka...
2
Svar
36
· Visningar
1 871
Senast: skiesabove
·
Övr. Barn Vad har hänt med flytande Alvedon? Barnen har i alla år aldrig nånsin knorrat över flytande Alvedon, den som är som vatten. Men nu...
2
Svar
28
· Visningar
1 744
Senast: emma74
·
Kropp & Själ Min astma har plötsligt blivit rejält försämrad (efter en rejäl förkylning) och nu funderar jag på hur jag ska lyckas kombinera det med...
Svar
6
· Visningar
384
Hemmet Någon som har en? Skulle vilja förenkla städningen i huset med en kombinerad ångmopp och dammsugare, som dammsuger och moppar i ett...
Svar
0
· Visningar
154
Senast: Ponylove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp