Någon läkemedelskunnig?

Jag menar att din googling om pralinerna blir väldigt konstig i sammanhanget ang att hjälpa till .
Fast om någon har ringt psykakuten och fått till svar att det är ingen fara, så ser jag det snarare som en extra "boost" mot hjärnspöken att det går att kolla upp enkelt på tillverkarens hemsida?
Jag tycker du är jäkligt oförskämt ärligt talat.
 
Fast om någon har ringt psykakuten och fått till svar att det är ingen fara, så ser jag det snarare som en extra "boost" mot hjärnspöken att det går att kolla upp enkelt på tillverkarens hemsida?
Jag tycker du är jäkligt oförskämt ärligt talat.
Tillverkare av praliner eller theralen?
 
Fast om någon har ringt psykakuten och fått till svar att det är ingen fara, så ser jag det snarare som en extra "boost" mot hjärnspöken att det går att kolla upp enkelt på tillverkarens hemsida?
Jag tycker du är jäkligt oförskämt ärligt talat.

Jag känner mer att det blir jättekonstigt att som råd googla något som svar i sammanhanget .

Jag tycker inte jag är det minsta oförskämd. Men jag bryr mig om vad som är skäliga ”råd och tips” utifrån TS .
 
Jag gick på Theralen förut. Då tog jag enligt läkares ordination 60 mg till natten. Som jag fattat det så är väl det som händer om man nu skulle dricka alkohol bara att man blir än sömnigare av Theralenet. Och den lilla mängd som ev kan vara i en pralin ihop med den låga dosen i tabletterna är ser inte jag borde vara något problem.
Jag tror säkert jag tagit Theralen efter att ha druckit vin/drinkar/etc iom att jag gick på det i min värsta festålder som yngre. Jag blev aldrig dålig på något vis.
Tror du lugnt kan ta dina tabletter!
 
Som jag fått det förklarat för mig är Theralen ganska "snällt", jämfört med många andra ångestdämpande som finns. Dvs små mängder alkohol, en receptfri smärtlindrande tablett, the som sägs vara avslappnande osv är absolut ingen fara att ta samtidigt som man tar en (låg dos) Theralen.

Är det 5 mg du har (små rosa, väldigt gulliga tabletter :D ) så är en sån fortfarande väldigt lite. Jag "får" ta upp till 40 mg/tillfälle, det tror jag är "normaldos". Du behöver alltså inte vara orolig för att äta/dricka sånt du vanligtvis äter/dricker fast du tagit en Theralen!

Jag är väldigt (alltså, fånigt mycket) känslig för biverkningar för alla möjliga mediciner, men får inga konstiga biverkningar alls av låga doser Theralen (typ 10-15 mg).
 
Som jag fått det förklarat för mig är Theralen ganska "snällt", jämfört med många andra ångestdämpande som finns. Dvs små mängder alkohol, en receptfri smärtlindrande tablett, the som sägs vara avslappnande osv är absolut ingen fara att ta samtidigt som man tar en (låg dos) Theralen.

Är det 5 mg du har (små rosa, väldigt gulliga tabletter :D ) så är en sån fortfarande väldigt lite. Jag "får" ta upp till 40 mg/tillfälle, det tror jag är "normaldos". Du behöver alltså inte vara orolig för att äta/dricka sånt du vanligtvis äter/dricker fast du tagit en Theralen!

Jag är väldigt (alltså, fånigt mycket) känslig för biverkningar för alla möjliga mediciner, men får inga konstiga biverkningar alls av låga doser Theralen (typ 10-15 mg).
Ja, det är 5 mg jag har och jag får bara ta upp till 2 stycken sådana. Men jag måste ta mig i kragen och prata med psyk om min medicinering som jag inte tycker fungerar särskilt väl.
 
Ja, det är 5 mg jag har och jag får bara ta upp till 2 stycken sådana. Men jag måste ta mig i kragen och prata med psyk om min medicinering som jag inte tycker fungerar särskilt väl.

Då behöver du inte oroa dig för att nåt knas ska hända för att du dricker kamomillthe eller äter likörpraliner eller liknande :)

Prata med psyk om medicineringen inte fungerar låter som en bra idé. Vet hur svårt det kan vara att hitta nåt som faktiskt funkar bra, hoppas du får hjälp att hitta rätt för dig.
 
10 mg Theralen är ju fjant, byt läkare.
Jag har inte specifik läkare. Det där är den dosen som jag fick på akutpsyk. Sen är det inte ändrat av en annan läkare jag träffade. Denne skrev ut Buspiron/Anksilon, men det hade exakt noll effekt. Jag fick ändå panikattacker då och då, precis som innan. Jag skulle ta 3 tabletter om dagen i en månad vilket jag gjorde, och därefter skulle jag ta den vid behov. Jag har aldrig fattat vad "vid behov" betyder gällande den medicinen då jag inte upplevt något effekt (och tror det var en buffertmedicin).
 
Jag har inte specifik läkare. Det där är den dosen som jag fick på akutpsyk. Sen är det inte ändrat av en annan läkare jag träffade. Denne skrev ut Buspiron/Anksilon, men det hade exakt noll effekt. Jag fick ändå panikattacker då och då, precis som innan. Jag skulle ta 3 tabletter om dagen i en månad vilket jag gjorde, och därefter skulle jag ta den vid behov. Jag har aldrig fattat vad "vid behov" betyder gällande den medicinen då jag inte upplevt något effekt (och tror det var en buffertmedicin).
Det är brukligt att börja med låg dos.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag sitter och tittar på antagning.se men är osäker på vad jag ska söka. Var inne på att läsa till journalist men hittar bara enstaka...
2
Svar
36
· Visningar
1 920
Senast: skiesabove
·
Övr. Barn Vad har hänt med flytande Alvedon? Barnen har i alla år aldrig nånsin knorrat över flytande Alvedon, den som är som vatten. Men nu...
2
Svar
28
· Visningar
1 929
Senast: emma74
·
Kropp & Själ Min astma har plötsligt blivit rejält försämrad (efter en rejäl förkylning) och nu funderar jag på hur jag ska lyckas kombinera det med...
Svar
6
· Visningar
396
Hemmet Någon som har en? Skulle vilja förenkla städningen i huset med en kombinerad ångmopp och dammsugare, som dammsuger och moppar i ett...
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Ponylove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp