Bukefalos 28 år!

Någon med Skoda Fabia?

farin

Trådstartare
Behöver snart byta bil då den jag har lever på övertid... Har en tanke om att byta till mindre bil och har kollat lite på Skoda Fabian. Men undrar - går det att fälla baksätet helt platt? Om inte, går det att ta ut sittdelen bak och då fälla helt platt?
 
Skoda är ett fantastiskt märke, har ingen fabia men jag älskar min. Mina föräldrar hade en fabia i många många år. Väldigt lagom bil. På min Skoda går det att fälla baksätet helt, vet dock inte om det går på fabian men skulle tro det.
 
Behöver snart byta bil då den jag har lever på övertid... Har en tanke om att byta till mindre bil och har kollat lite på Skoda Fabian. Men undrar - går det att fälla baksätet helt platt? Om inte, går det att ta ut sittdelen bak och då fälla helt platt?
Du fäller lätt upp sittdelen och fäller ner ryggstödet, ryggstödets baksida blir då nästan vågrätt men inte helt. Det finns även en nivåskillnad mellan ryggstödet och det ordinarie bagagegolvet. Ingen skillnad om du tar bort sittdynan; den är ändå helt ur vägen när den är uppfälld.
Vill du ha ett helt platt golv och så stort som möjligt kan du ta bort sittdynan (snabbt och lätt), ta bort ryggstöden (rätt snabbt och lätt, kräver dock en skruvmejsel) och såga till en plywoodskiva (motsv) som får bli nytt platt golv. Utan skiva buktar golvet ner en del under sittpositionen.

Vill du köra så med last behöver du förstås tänka på lastsäkringen.
 
Du fäller lätt upp sittdelen och fäller ner ryggstödet, ryggstödets baksida blir då nästan vågrätt men inte helt. Det finns även en nivåskillnad mellan ryggstödet och det ordinarie bagagegolvet. Ingen skillnad om du tar bort sittdynan; den är ändå helt ur vägen när den är uppfälld.
Vill du ha ett helt platt golv och så stort som möjligt kan du ta bort sittdynan (snabbt och lätt), ta bort ryggstöden (rätt snabbt och lätt, kräver dock en skruvmejsel) och såga till en plywoodskiva (motsv) som får bli nytt platt golv. Utan skiva buktar golvet ner en del under sittpositionen.

Vill du köra så med last behöver du förstås tänka på lastsäkringen.
Är för att få in en hundbur som är djupare än bagaget, så tyvärr fungerar inte lutning. Skulle kunna ta bort allt som du beskriver, men tror jag ska kolla vidare på Ford Focus, VW Golf eller kanske Octavian i stället då. Tack för uttömmande svar!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 602
Senast: Guldaskig
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 024
Senast: MiniLi
·
Fordon Jag behöver byta bil. Om jag inte gör det väldigt väldigt snart kommer det bli akut :cool: Men det är ju så förb. svårt att välja! Så nu...
2
Svar
27
· Visningar
1 987
Senast: golit
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 703
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp