Någon som använder öronproppar i aktivitetsbaserat kontor?

Så länge det inte påverkar deras faktiska arbetsinsats så ser jag inte riktigt vad det spelar för roll?

Om jag slösurfar fem minuter eller tjugofem minuter ser jag inte vad det spelar för roll, så länge jag får jobbet gjort. Eller slösurfar samtidigt som jag jobbar. Att folk skulle gå omkring med ett mentalt tidur på det sättet låter som en ganska ohälsosam arbetsplats.
Jag håller med dig. Så länge jobbet blir gjort så spelar det ingen roll. Min upplevelse har varit att många kolleger med egna rum får mindre gjort än kolleger som sitter i landskap.

Men jag menar inte att det är fel att sitta och slösurfa emellanåt. Jag tycker nog t ex att jag själv producerar vad man kan förvänta sig och ändå hinner jag skriva det här.
 
Jag håller med dig. Så länge jobbet blir gjort så spelar det ingen roll. Min upplevelse har varit att många kolleger med egna rum får mindre gjort än kolleger som sitter i landskap.

Men jag menar inte att det är fel att sitta och slösurfa emellanåt. Jag tycker nog t ex att jag själv producerar vad man kan förvänta sig och ändå hinner jag skriva det här.

Hur har du samlat in data för att stödja din upplevelse?
 
Jag håller med dig. Så länge jobbet blir gjort så spelar det ingen roll. Min upplevelse har varit att många kolleger med egna rum får mindre gjort än kolleger som sitter i landskap.

Men jag menar inte att det är fel att sitta och slösurfa emellanåt. Jag tycker nog t ex att jag själv producerar vad man kan förvänta sig och ändå hinner jag skriva det här.

Men mindre gjort just för att de sitter och slösurfar? Eller mindre gjort för att de gör ett sämre jobb?

Att det skulle ha med öppna landskap vs egna kontor att göra låter som en falsk korrelation. Det skulle ju i så fall innebära att eget kontor överlag skulle göra att man arbetar sämre, oavsett arbetsplats/yrke, och någon sådan indikation tror jag inte finns.
 
Jag använder öronproppar mer eller mindre överallt där det är omgivande ljud. Favoriterna är loop om jag vill ta bort "lagom" mycket, lätta och snabba att sätta i och ta ur, och snygga så att man slipper känna sig som ett ufo bland folk.

Behöver man dämpa mer är noizezz med röda filtret bra och bekväma. Även de diskreta och lätta att använda, men inte riktigt i klass med loop på den punkten.

Hoppar in sent här med ett OT, men jag har lite frågor om loop. Jag är ljudöverkänslig funderar därför på ett par experience, och jag skulle även kunna tänka mig ett par quiet. Det jag funderar på är om ringen på utsidan riskerar att trycka på och irritera ytterörat? Och ljudet som experience släpper igenom, är det tillräckligt bra så att man kan ha en konversation med dem in (som de utlovar).
 
Hoppar in sent här med ett OT, men jag har lite frågor om loop. Jag är ljudöverkänslig funderar därför på ett par experience, och jag skulle även kunna tänka mig ett par quiet. Det jag funderar på är om ringen på utsidan riskerar att trycka på och irritera ytterörat? Och ljudet som experience släpper igenom, är det tillräckligt bra så att man kan ha en konversation med dem in (som de utlovar).

Jag har versionen med hård ring (experience) men med proppar i memoryfoam, så den blir mittemellan. Mina vänner använder experience som den säljs nu, och tycker det passar perfekt i stökiga restauranger och liknande. Jag har små öron och får ofta ont av in ear-lurar, men loop passar perfekt på mig. Quiet är dessutom mjuka, så jag funderar på att köpa ett par sådana också.
 
@Sassy okej, tack för svar. Är nog sugen på att beställa, men då de är ganska dyra och jag har lite känsliga ytteröron så var jag lite tveksam, så bra att få höra andras erfarenheter :)
 
Jag håller med dig. Så länge jobbet blir gjort så spelar det ingen roll. Min upplevelse har varit att många kolleger med egna rum får mindre gjort än kolleger som sitter i landskap.

Men jag menar inte att det är fel att sitta och slösurfa emellanåt. Jag tycker nog t ex att jag själv producerar vad man kan förvänta sig och ändå hinner jag skriva det här.

https://hrbloggen.se/2018/03/oppna-kontorslandskap.html
Den här artikeln skriver om lägre produktivitet i kontorslandskap.

https://www.su.se/forskning/kontorslandskap-hur-påverkar-det-oss-1.133026
Den här skriver bl.a.
"En dansk rikstäckande studie visar att personer med enskilt kontor i genomsnitt har 5 sjukdagar per år, medan de som sitter i större landskap är borta 7-8 dagar."

Kan du visa nån artikel som visar på att produktiviteten och de anställdas hälsa faktiskt ökar i kontorslandskap så är jag mycket nyfiken på det.
 
Oavsett typ av kontor så sätter jag mig så att andra inte kan se min skärm. Alltid. Och skulle någon ställa sig bakom mig och titta så slutar jag jobba tills de går därifrån. Finns inget värre än när folk hänger över axeln när jag jobbar!

Jag försöker också göra det men inte alltid det gick. Vilket är ett väldigt stort tankefel av ledningen då vi jobbar med känsliga uppgifter och har mycket sekretess. Man blir ju mörkrädd över det och har påpekats många gånger även från facket.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp