Någon som haft katt med diabetes?

Nikita4evR

Trådstartare
Min fina kisse fick somna in igår😭
Hon blev dålig i torsdags och var hängig och trött, åt inte men drack vatten och fick lite godis för att få i sig nånting, på fredagen var hon fortfarande hängig och åt endast lite burkmat men drack väldigt mycket vatten som hon sedan kräktes upp. Ringde veterinären på morgonen och fick tid på eftermiddagen. När vi kom dit och veterinärern tog olika prover, satte dropp och kolla med ultraljud, så att hon inte hade ätit något olämpligt bara. Veterinären kommer sen in och säger att han fått provsvar från blod och urin som visade sig vara riktigt dåliga. Hon hade diabetes som gått långtgående, ketoacidostiskt diabetes mellitus. Han sa att även om vi hade åkt in till intensiven för behandling hade det inte varit säkert att hon hade överlevt, att det hade varit stressigt för henne och att det hade varit snällast att låta henne somna in. Jag känner mig hemsk som inte försökte mer, ge henne en chans eller upptäckt de i tid😪😔
 
Hon var världens bästa❤️
 

Bifogade filer

  • IMG_20210921_122951_edit_190128340312133.jpg
    IMG_20210921_122951_edit_190128340312133.jpg
    174,9 KB · Visningar: 21

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 119
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
640
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 302
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
4 592
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp