Bukefalos 28 år!

Någon som har avkommor e Indoctro eller Odermus r??

jasseeh

Trådstartare
Hej!

Min nya -09 är efter veneur (indoctro) och morfar är odermus r. Hade vart så kul att höra från er som har en häst som är släkt med någon av dessa!!!:D
 
Sv: Någon som har avkommor e Indoctro eller Odermus r??

Har ingen på hela bukefalos vart i kontakt med dessa???
 
Sv: Någon som har avkommor e Indoctro eller Odermus r??

Jag har varit stallkamrat med två Oramé-avkommor (den ena ue.Aram-Zeus, den andra vet jag inte mödernet på), släktingar iaf även om de inte är e.Veneur.

Gemensamt hade de att de är (var...) gigantiska, lugna och vänliga, åt det grövre hållet. Trevliga medelmåttor, rör sig OK men inte något flashigt och hoppar trevligt men troligen max medelsvår med bra ryttare. Den största, som jag har hanterat mest, kändes väldigt trygg och snäll att hålla på med trots att den var drygt 180 cm :crazy:

Den ena togs bort i vintras pga pålagringar i hovleden om jag minns rätt, hade varit halt i flera år och var inte särskilt gammal.
 
Sv: Någon som har avkommor e Indoctro eller Odermus r??

Det finns ett avelssto på stuteriet där jag arbetar som är e. Indoctro.

Importerad dräktig med föl vid sidan förra hösten från Holland. Väldigt lätt i modellen, fullblodslik. Väldigt trevlig men högt i temperamentet. Ger superfina föl! Om jag inte minns fel så är hon 10 eller 11 år och fått 6 föl.
 
Sv: Någon som har avkommor e Indoctro eller Odermus r??

Jag har en häst efter Odermus. Trevlig och social, men väldigt känslig, explosiv och energisk. De jag känner som har/har haft Odermus-avkommor säger samma sak, jättefina hästar men elektricitet så det räcker och blir över. Kan man förvalta det så blir det jättebra, annars blir det farligt. Sporthästar.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Någon annan med en avkomma från fina glamourdale? Hur går det för er? Är ni nöjda? Hur är psyket hos dom? Har själv en 6årig...
Svar
2
· Visningar
1 091
Senast: adrikkens
·
Hästvård Hej på er, behöver lite tankar och erfarenheter. Sålde ett d-ponnysto i maj, 6 år gammal. Vid försäljningen var ponnyn fullt igång...
Svar
4
· Visningar
1 185
Senast: valley
·
Foder & Strö Hej! Då jag strax efter årskiftet ska byta stall har jag en fråga, det nya stallet har utfodringar 4 gånger varje dag. Problemet är att...
2
Svar
24
· Visningar
2 597
Senast: Gimlan
·
Relationer Jag känner mig så ensam, när jag ser mina vänner flöden på facebook så är de ute med vänner, familjeträffar mm JÄMT. Jag har inga vänner...
Svar
19
· Visningar
3 274
Senast: torsdag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp