Bukefalos 28 år!

Någon som har en "budgettelefon" ?

Rosett

Trådstartare
Med budgettelefon menar jag under 2000 kr ungefär. Jag funderar på att köpa en ny, har inte råd med någon dyr men såg att det finns några till lägre pris, t.ex Xperia E4 för endast 990 kr. Det står inget om att den är operatörslåst. Låter ovanligt billigt ju. :cautious:

Egentligen använder jag telefonen mest till att lyssna på musik så musikspelaren måste vara bra och man ska kunna ha små in-ears till den. (Man måste väl inte ha samma märke som telefonen?)

I andra hand skickar jag sms och i tredje hand ringer jag med den. :D Fotar inte så mycket men kanske skulle göra det mer om mobilkameran vore bra. Surfar aldrig men kanske skulle göra det om det gick snabbare än med min nuvarande telefon. :cool:

Den ska tåla att åka i golvet nån gång ibland. :angel:

Några idéer?
Vad har ni för telefoner och är ni nöjda med dem?
Bra/dåliga saker med dem?
Vilka telefoner ska man undvika?
 
Med budgettelefon menar jag under 2000 kr ungefär. Jag funderar på att köpa en ny, har inte råd med någon dyr men såg att det finns några till lägre pris, t.ex Xperia E4 för endast 990 kr. Det står inget om att den är operatörslåst. Låter ovanligt billigt ju. :cautious:

Egentligen använder jag telefonen mest till att lyssna på musik så musikspelaren måste vara bra och man ska kunna ha små in-ears till den. (Man måste väl inte ha samma märke som telefonen?)

I andra hand skickar jag sms och i tredje hand ringer jag med den. :D Fotar inte så mycket men kanske skulle göra det mer om mobilkameran vore bra. Surfar aldrig men kanske skulle göra det om det gick snabbare än med min nuvarande telefon. :cool:

Den ska tåla att åka i golvet nån gång ibland. :angel:

Några idéer?
Vad har ni för telefoner och är ni nöjda med dem?
Bra/dåliga saker med dem?
Vilka telefoner ska man undvika?
den xperian är sämre än e3 så välj hellre e3 som också ligger under 2000 och solklart billigast och olåst på Telias sida
 
Jag har en LG Android,inköpt på elgiganten för under 1000kr,den är nu nästan 2 år gammal och har klarat flera golvsmällar,en kaffekopp med innehåll,läsk och en natt i bilen med 15 minus.
 
Jag har en Samsung Galaxy A3, som kostade typ 2 000 kr. I love it :love: Mer än min S5a t.om!
Ser lite ut som en iPhone, liten och smidig. Jättemycket minne, superbra ljud och absolut helt okej kamera. Allt man kan önska sig alltså :heart
Min 550 kg "ponny" har dessutom testat att svara när mamma ringde. :grin: Den höll utan problem!
 
Jag har en Samsung Galaxy A3, som kostade typ 2 000 kr. I love it :love: Mer än min S5a t.om!
Ser lite ut som en iPhone, liten och smidig. Jättemycket minne, superbra ljud och absolut helt okej kamera. Allt man kan önska sig alltså :heart
Min 550 kg "ponny" har dessutom testat att svara när mamma ringde. :grin: Den höll utan problem!

Vad lustigt, jag köpte just den och lämnade tillbaka den efter två veckor eftersom jag tyckte den var helt värdelös. Vet inte om jag fick ett måndagsex?

Batteriet höll inte en hel dag, hade jag blåtandshörlurarna anslutna laggade musiken när jag öppnade en app, blåtanden var dålig, den laggade överlag när jag öppnade appar.
 
Har haft någon slags samsung inköpt på ica för under 1000-lappen i snart två år och jag är jättenöjd med den. Nu börjar den bli lite seg och den har aldrig tagit särskilt bra bilder om man jämför med de lite häftigare telefonerna i bekantskapskretsen (men tillräckligt bra för att ladda upp en och annan skaplig semesterbild på FB) men till allt annat jag vill ha den till funkar den toppen.

Inköpt på kriteriet "jag vill ha en liiiten telefon som jag kan ha i fickan när jag rider!"
3175b-2.jpg
 
Kul med en del tips. Jag hade ju ställt in mig på en Sony men de är lite större eller hur? Den jag har nu är rätt liten så ska nog ha en inte allt för stor.
Samsung Galaxy trend ser intressant ut. Man kan ha 64 GB minneskort i den. :eek: I min nuvarande kan man ha max 16 GB minneskort.
 
Senast ändrad:
Kollar man på Elgiganten finns det rejält många smartphones under 1000 kr och ännu fler under 2000 kr. Vi ger våra anställda Huawei-telefoner, just för att det inte ska vara hela välden om det händer något med luren. De tar inte så pinknödiga bilder faktiskt.
 
Jag tror kombinationen budget och åka-i-golvet-tålig är svårt att få ihop.
Min senaste, en HTC som har ett aluminiumchassi, den var asdyr tycker jag men så många gånger jag tappat den i stenunderlag är det ett mirakel att det knappt är en skråma på den.
 
300-kroners så har man råd att tappa i golvet!
Den jag har nu kostade 2500 kr. Har åkt i golvet så batteriet flugit ur flera gånger :nailbiting: men det är bara att sätta i batteriet och starta den igen. Inte en skråma. Köpte den 2009. En SonyEricsson är det. :)
 
Jag har en Samsung galaxy a3 på jobbet och är mycket nöjd, den har dessutom gummiskydd som gör att man kan tappa den i golvet utan att det händer något.
 
Jag har köpt en "Pre owned" Iphone 4 från Netonet, för 1700:-. Inte gratis, men den är som ny. Återstår att se om jag är nöjd i längden.
 
Jag har en LG Fino (android alltså). Går för runt 1000-lappen och fungerar fint med musik, sms och samtal. Kameran skulle kunna vara bättre, men inget som stör mig.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har haft mycket oväntade utgifter senaste tiden vilket gör att jag halkat efter med ekonomin. I kombination med en djup depression...
Svar
12
· Visningar
1 968
Senast: Gnist
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 909
Senast: Hyacinth
·
Relationer Hej! Jag är i en relation med min pojkvän sedan 2 år tillbaka, han är 25 och jag är 23 år gammal. Jag har alltid upplevt han som en...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 699
Övr. Hund Förr funderade jag mycket på övergången från en hund till två. Vissa menade att det var mycket mer jobb, andra att det inte var så stor...
Svar
11
· Visningar
4 260
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp