Någon som har en Phil&Teds Vibe?

S

saltahajen

Köpte i går en Phil&Teds Vibe begagnad, den fyller de flesta av våra kriterier då det gäller syskonvagn så vi slog till redan nu! Syskonet kommer inte förrän i November men sonen skall strax börja på dagis och vi orkar inte släpa vagnen (som han kommer sova ute i på dagis) hem varje dag och behöver därför 2 stycken och då passade denna ännu mer perfekt då vi kan använda den som singelvagn med!

Däremot så har det dykt upp lite frågor som ni som kanske har en kan svarar på?

När man har de mindre barnet i mjukliften baktill så har vi inget "skydd så det blåser in baktill på barnet". Såg på nätet på en filmsnutt där vagnen visades att det skulle vara en "plast bit" som man fäster över men antingen så har den försvunnit till våran vagn eller så är det ett tillbehör, eller? Jag tyckte plasten såg lite konstig ut att ha där, ni som använt vagnen behövs verkligen det skyddet? Eller kan man sy själv? Hur har ni gjort?

Väskor till, har ni det? Funkar det bra?

Om man nu behöver reservdelar kan man beställa de någonstans ifrån nätet?

Övrigt några tips och råd?

:bow::bow::bow::bow::bow::bow:
 
Sv: Någon som har en Phil&Teds Vibe?

Hur fungerar eran vagn? Vi valde bort Viben för att det verkade vara så mycket konstigheter med den. Är det åtgärdat nu?

Vi köpte en sport och till den har vi en plastbit med. Klart att du kan sy en egen! Vi har ett solskydd i lite tjockare tyg.

Det är många som syr och donar väldigt mycket med tillbehör till P&T. En del kör med mini-Kånken som sidoväskor. Annars läser jag ofta om någon av Skip hops modeller. På Familjeliv finns en hel tråd om alla tips och trixs!
 
Sv: Någon som har en Phil&Teds Vibe?

Sambon syster har en P&T Vibe. De är supernöjda med sin. Däremot växte minisonen ur mjukliften efter 2 månader. De har satt en hårdlift fram och har stora sonen i syskonsitsen nere bak. Den blev ännu smidigare nu. Nu är den som en vanlig liggvagn fast med sittplats för stora syskonet. De har en vanlig skötväska hängandes på sidan med hjälp av "påshängare".
Vet att de har smörjt framhjulet några gånger så att det blir ännu lättare att svänga. Kan ju vara ett tips.

Mvh Miks

Kolla i familjelivstråden så hittar du massa tips!
 
Sv: Någon som har en Phil&Teds Vibe?

Det lilla jag prövat den så tycker jag den helt klart är en bra vagn!
Ja har ett par vänner som också har sporten och jag har för mig att de har en tygbit också som sitter över där barnet ligger men tydligen på viben så är det en "plastbit" som jag inte vet om det är ett tillbehör...
Jag har tittat på familjeliv men det är så otroligt mycket att läsa i det trådarna att jag kommer få hålla på tills jag bli gråhårig ;)
 

Liknande trådar

Småbarn Köpte en jättebillig begagnad Phil & Ted vibe (första modellen) eftersom vår Kronan syskon börjar bli för liten, men jag gillar...
Svar
0
· Visningar
492
Senast: glittra
·
S
Övr. Barn Tog hem våran emmaljunga citycross från dagis (den står bara som dagisvagn nu) och har insett att våran son på 2 år inte får plats i den...
Svar
5
· Visningar
1 865
Senast: saltahajen
·
Småbarn Ja visst behöver man väl en syskonvagn? Om jag tex vill ut och gå med barnen när dom ska sova eller när jag skjutsar äldsta till dagis...
Svar
18
· Visningar
4 684
Senast: Petronilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp