Någon som har erfarenhet av WOW sadeln?

J

Jetmolly

Går i sadelköpartankar och hittade en intressant sadelvariant på nätet (wowsaddles.com)! Sökte efter Buketrådar om den, men hittade inga...?

WOW sadeln är en slags modulsadel; man köper olika modeller av säte, kåpa och vulster separat så man får ihop en sadel som blir 'skräddarsydd' för både ryttare och häst. Låter ju onekligen lite smart.

Nå'n som hunnit köpa/pröva?
 
Sv: Någon som har erfarenhet av WOW sadeln?

Har aldrig hört talas om det, men det lät ganska intressant... Får se vad alla andra säger ;)
 
Sv: Någon som har erfarenhet av WOW sadeln?

Jag har också varit intresserad av den, men nu avfärdat den från min "prova-lista". Annars tyckte jag att den lät riktigt superbra när jag läste om den, men tillverkarna förskönar den rejält. ;)

Jag har fått lite respons i ett engelskspråkigt forum gällande den sadeln. Tydligen är där stora problem med att få den att passa på sin häst, det gäller att utprovaren gör ett riktigt bra jobb, annars verkar vare sig häst eller ryttare trivas i den.
 
Sv: Någon som har erfarenhet av WOW sadeln?

Kom att tänka på 'en stor ridsportaffär i Mjölbytrakten' dit man tar med sin häst för sadelutprovning på plats, så jag har just mailat dem om WOW sadeln (fånigt namn!!) med en önskan att de blir svenska återförsäljare... Vad jag har hört så är sadelutprovaren de har där bra på det hon gör. Ska bli intressant att se vad de säger om sadeln...
 

Liknande trådar

Utrustning Nu har jag letat sadel så länge att hästen tappat muskler och inte alls ser ut som han gjorde när jag började leta. Jag är...
Svar
2
· Visningar
1 101
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Jag har börjat intressera mig för WoW sadeln (sadlarna?). Men hittar ingen brai nfo ang dem. Har sett att några här på Buke har denna...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
33 363
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan En kompis har sin häst till salu och i helgen var det en som var och kollade på den. De tyckte att hästen var klart intressant och ville...
2
Svar
21
· Visningar
4 091
Senast: Piraja
·
Utrustning Igår hade jag sadelutprovaren ute för att kolla av mina sadlar. Som jag redan misstänkt så låg inte allroundsadeln helt optimalt...
Svar
0
· Visningar
761

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp