Någon som har katt med Addisons sjukdom?

Sasse

Trådstartare
Min veterinär tror att min ena katt kan lida av Addisons sjukdom. Eftersom sjukdomen är så pass ovanlig för katt (?) kan veterinären inte svara på hur min katts liv kan komma att se ut.

Är det någon som har mer erfarenhet av Addisons hos katt? Jag funderar mycket på hur livskvaliteten kan komma att bli. Som jag förstått av att läsa på nätet är det medicinering livet ut som gäller. Blir katterna generellt bra på medicinen, eller fortsätter de må dåligt periodvis livet ut?
 
Min veterinär tror att min ena katt kan lida av Addisons sjukdom. Eftersom sjukdomen är så pass ovanlig för katt (?) kan veterinären inte svara på hur min katts liv kan komma att se ut.

Är det någon som har mer erfarenhet av Addisons hos katt? Jag funderar mycket på hur livskvaliteten kan komma att bli. Som jag förstått av att läsa på nätet är det medicinering livet ut som gäller. Blir katterna generellt bra på medicinen, eller fortsätter de må dåligt periodvis livet ut?
Målet med behandlingen är att katten ska må lika bra som en frisk katt. Vilket de flesta också gör, men precis i början av behandlingen kan det krävas ett antal återbesök och provtagningar innan man hittar rätt dos 😊
 
Målet med behandlingen är att katten ska må lika bra som en frisk katt. Vilket de flesta också gör, men precis i början av behandlingen kan det krävas ett antal återbesök och provtagningar innan man hittar rätt dos 😊
Tack för svar! Förhoppningsvis är det inte den sjukdomen ändå, men det låter bra att de inte bör utsättas för fler skov med rätt medicinering.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 513
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 643
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag har en 7 årig hane som jag nu behöver låta vandra vidare. Han har under hela livet kämpat med en rad sjukdomar och skador och...
2
Svar
33
· Visningar
4 512
Senast: Ava22
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp