Någon som har lästat ut sina ridstövlar med dragkedja?

Martina_m

Trådstartare
Någon som har lästat ut sina ridstövlar med dragkedja? Blev det bra? Hur mycket lästades de ut?
Visa gärna bild :)!

Själv har jag ett par Cavallo Grand Prix Plus, och har insett att även om jag går ner i vikt, så kommer jag nog inte kunna hålla den vikten :o. Och det känns onödigt med ett par fina stövlar i garderoben :grin::p.
Det saknas typ 2 cm som mest.
 
Någon som har lästat ut sina ridstövlar med dragkedja? Blev det bra? Hur mycket lästades de ut?
Visa gärna bild :)!

Själv har jag ett par Cavallo Grand Prix Plus, och har insett att även om jag går ner i vikt, så kommer jag nog inte kunna hålla den vikten :o. Och det känns onödigt med ett par fina stövlar i garderoben :grin::p.
Det saknas typ 2 cm som mest.

Jag har också, inga problem.
 
Har inte gjort det själv men har kompisar som lästat sina stövlar m dragkedja. Har hört att inte alla vill lästa för att det blir en stor belastning på dragkedjan, men då har de gått till någon annan som gjort ett jättebra jobb.
 
Har låtit skomakare flytta ut resåren på mina Mountain Horse-stövlar, vilket blev jättebra. Den skomakaren hävdade att det Absolut Inte gick att lästa ut stövlar med dragkedja, men det verkar ju som att han inte hade koll?
 
Jag har lästat ut och de gick inte då tyvärr. Mycket beror på hur hårt lädret i stövlarna är men går det inte att lästa så går det alltid sätta i en kil eller bytta till en bredare dragkedja för att vinna ett par cm:).
 
Satte i dragkedja i mina königs. Blev jättebra! Har inte exakt koll på hur mycket vidare de blev eftersom det är ganska många år sedan det gjordes men 1,5 cm skulle jag gissa på.
 
Någon som har lästat ut sina ridstövlar med dragkedja? Blev det bra? Hur mycket lästades de ut?
Visa gärna bild :)!

Själv har jag ett par Cavallo Grand Prix Plus, och har insett att även om jag går ner i vikt, så kommer jag nog inte kunna hålla den vikten :o. Och det känns onödigt med ett par fina stövlar i garderoben :grin::p.
Det saknas typ 2 cm som mest.
Ja, flera stycken! Senaste var just ett par Cavallo GP. Blir hur bra som helst!
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 473
Senast: karl_h
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 308
Utrustning Jag har insett att mina ridstövlar helt enkelt inte passar längre, mina ben är inte alls som de var när jag var tonåring :angel: Så nu...
Svar
13
· Visningar
917
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan vill inte klaga men tycker det är oerhört svårt att hitta en medryttarhäst :/ vet inte hur många gånger jag läst ett inlägg om en...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 574
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Montevideo
  • Framridning inför träning

Omröstningar

Tillbaka
Upp