Någon som har målat sitt kylskåp?

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare SaraXX
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 741

SaraXX

Trådstartare
Varför ska vitvaror vara så...vita? Jag kommer att behöva köpa ny frys inom nåt år, och kylen är inte heller purung. Helst skulle jag vilja ha Smeg eller liknande men det håller inte min plånbok med om. Jag har inga problem att köpa begagnat så nu funderar jag på att köpa något vanligt tråkigt och måla det fint. Fusion mineral paint är min go to. Dekorplast använder jag inte.

Nån som har gjort och kan ge tips eller visa bilder?

smeg.webp

Varför ska vitvaror vara så...vita? Jag kommer att behöva köpa ny frys inom nåt år, och kylen är inte heller purung. Helst skulle jag vilja ha Smeg eller liknande men det håller inte min plånbok med om. Jag har inga problem att köpa begagnat så nu funderar jag på att köpa något vanligt tråkigt och måla det fint. Fusion mineral paint är min go to. Dekorplast använder jag inte.

Visa bifogad fil 180851
Spontant tänker jag att första gången man provar (om ingen här har ett strålande tips och resultat) så är det kanske bättre att göra det på de gamla du tänkte byta ut... som testrunda.

(Mitt tips är att täcka kylen med scheman, julkort, bröllopsfoton o teckningar från på och från diverse unga släktingar. Så ser man inte färgen :rofl:).

Spontant tänker jag att första gången man provar (om ingen här har ett strålande tips och resultat) så är det kanske bättre att göra det på de gamla du tänkte byta ut... som testrunda.

(Mitt tips är att täcka kylen med scheman, julkort, bröllopsfoton o teckningar från på och från diverse unga släktingar. Så ser man inte färgen :rofl:).
Ja smart! Jag kanske ska måla det gamla nu då, kul!! Varför har jag inte tänkt på det :cautious:

Testa på de gamla innan du slänger ut dem
Fråga i färg butik vilken färg du ska använda
Ja bra tips att måla de gamla ju!

Jag hänger inte i vanliga färgaffärer, det är linoljefärg, fusion mineral paint osv som gäller för mig och de funkar ju finfint på metall. :love:

Jag skulle spraya med en primer sen bygga upp med tunna lager spray färg.
Det skulle nog bli snyggt. Jag vill gärna ha så giftfri färg som möjligt och då brukar sprayfärg vara svårt. Och då behöver jag vara utomhus.
Men jag ska kolla runt med färgerna.

De flesta kylar går väl att ha typ skåpslucka på själva dörren? Och den i sin tur kan man lättare måla i vilken färg som helst. Alternativt beställa i den färgen man vill ha.

Men det kanske förstör intrycket?

Kul idé! Jag gillar också Smeg, de är så färgglada och fina (men inte så praktiska pga formatet, åtminstone inte i min lägenhet.. :( ).

Enligt diverse källor (som Google presenterar vid min sökning) finns det färg som är avsedd för att måla vitvaror. Det verkar finnas både på spray och på burk, men båda delarna kräver antingen god ventilation och/eller utomhus - kanske inte är en typ av färg som du egentligen vill använda?

Kul idé! Jag gillar också Smeg, de är så färgglada och fina (men inte så praktiska pga formatet, åtminstone inte i min lägenhet.. :( ).

Enligt diverse källor (som Google presenterar vid min sökning) finns det färg som är avsedd för att måla vitvaror. Det verkar finnas både på spray och på burk, men båda delarna kräver antingen god ventilation och/eller utomhus - kanske inte är en typ av färg som du egentligen vill använda?
Ah tack, ska kolla det iaf!

Visa bifogad fil 180851
Var inte ledsen för att du inte kan köpa Smeg. Dålig kvalitet har jag hört från flera håll. 😊

De flesta kylar går väl att ha typ skåpslucka på själva dörren? Och den i sin tur kan man lättare måla i vilken färg som helst. Alternativt beställa i den färgen man vill ha.

Men det kanske förstör intrycket?
De står liksom fristående så jag tänker att det skulle se konstigt ut. Eller?

De står liksom fristående så jag tänker att det skulle se konstigt ut. Eller?
Jag vet inte? Överhuvudtaget så är väl ett ensamt fristående kylskåp rätt så awkward om man ska tänka designmässigt. Så det är nog inte mycket mer udda än det? Men jag har inte din smak, det har bara du. Det är du som ska trivas, inte vi andra :D

Liknande trådar

• Tapter till torp - inspiration!
  • En till tråd om mat!
  • Måla om "halva" hemmet, går det? Långt
  • Inrednings och förvarings hjälp!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Kurvig
  • Hiss & Diss - del 7
  • Vad gör vi? Del CCXXVI

Barn