Någon som har Sveland?

I

Idka

Min nyinköpta häst är försäkrad i det bolaget nu, men jag har funderat på att byta då jag alltid haft Agria.
Skulle va bra att få höra lite synpunkter på Sveland, om jag ev. ska behålla den försäkringen.
 
Vi har själva precis bytat från Agria till Sveland eftersom de var billigare och på våra gamla tävlingshästar hade vi Sveland och hade aldrig problem med dem
 
Haft Sveland i 10 år!Har ingenting att klaga på.Trevligt bemötande, bra villkor och service.Hade Agria tidigare men tyckte inte det fungerade(Jag har sju hästar försäkrade hos Sveland).Dumt att byta bolag första året med en ny häst.Lycka till!
 
Haar visserligen inte häst nu men har tidigare haft Sveland i 10 år. Aldrig några som helst problem.
Hade ändå "problemhäst".
//T
 
Det blir nog Agria ändå, Svelands A1 kostade 7800 kr/helår, Agrias 4100 kr/helår, viss skillnad!
Får lita på Agria då jag haft dem i alla år och allt funkat bra.
 
Med samma villkor, har svårt att tro det.
Jämför noga så att du inte blir lurad.

Jag jämförde när jag köpte häst för ett antal år sedan och den hästen var förs i Agria men jag gick över till Sveland pga dels att den var billigare, dels att jag haft dem i flera år innan och alltid varit nöjd.
 
kolla det noga, så stor skillnad tror jag inte det är som det är ung. samma vilkor..
 
Nä, nu är jag inne på Folksam istället... rörigt det här!

Folksam var något billigare än Agria, årspremien är dock inte så viktig, det jag tyckte lät bäst var att de ersätter 100% av vet. kostnaderna. Något dom är ensamma om.
 
Jag har Sveland, haft i 6 år. INGA klagomål trots massor med skador och sjukdomar.

Däremot vill jag eg ha honom i Agria för att få deras utökade vetvård, MEN jag törs inte byta bolag. Om du byter så ersätts ju ingenting som fanns (även om dte var dolt) innan tecknandet, eller sådant som beror på något som fanns innan tecknandet.

Och utan att ha röntgat hästen från topp till tå är det ju omöjligt att gardera sig, och då kan man stå där efter 4 år med en pålagring t ex, och inte få ett öre på livförsäkringen, bara för man bytt bolag. Så jag törs inte byta =/

Har å andra sidan INGA klagomål på Agria heller, trots ett exceptionellt fall som inkluderade nödslakt på icke diagnosticerad häst.
 
Vi har både hundar,hästar å katter i Sveland, har aldrig haft problem med dom.
Tycker det är ett bra bolag överlag!!

//Becky :bump:
 
Haft min hund försäkrad i Sveland i sex år och aldrig haft några problem. Min hunds uppfödare är djursjukvårdare och hon sa "när man jobbar på djursjukhus lär man sig vilket försäkringsbolag man ska ha"...

Min häst fick behålla sin försäkring i If eftersom jag inte ville flytta över försäkringen. Har hört om folk som haft problem där båda bolagen tycker att det andra bolaget ska stå för skadan.

mvh
Lejonelle
 
Har haft SveLand i många, många år nu och aldrig haft några som helst bekymmer med dem. Alltid vänliga och trevliga när man ringer, svarar alltid bra på de frågor man har o.s.v.
Skulle aldrig får för mig att byta bolag i dagsläget. De har lägst premier på arabiska fullblod, som jag har...
 
Jag har valt att behålla hästen i det bolag som den är i när jag köper den. Det strul som vi haft har varit då vi bytt bolag. Efter att gått över till den tesen så har det inte varit något strul alls. Vi har hästar i olika bolag, Sveland, IF och Agria idag. Prismässigt skiljer det mellan varven men det brukar jämna ut sej i slutändan. Den prisskillnaden som du fått fram måste bero på olika skillnader i t.ex vet.vård eller självrisk.
Efter att en gång hamnat i bråk mellan 2 bolag (vi bytte när vi köpte hästen) så kommer jag aldrig mer att byta bolag.
Tips! Har du fått ett lägre pris på Agria så ring Sveland och säg det!
 

Liknande trådar

Hästvård Jag är på väg att köpa en häst som idag är försäkrad i Agria och vill gärna byta till Folksam då det blir halva priset plus att jag har...
Svar
9
· Visningar
860
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Jag har blivit erbjuden att överta en häst från en ridskola, som ska triangelmärkas. Den kommer att vara ridbar men bara för...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 617
Senast: ako
·
Ekonomi & Juridik Hej! Snart skall jag börja leta tävlingshäst och funderar över vad försäkringen kommer kosta ca i månaden om man skulle försäkra den i...
Svar
6
· Visningar
918
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Jag funderar lite över försäkring. Jag har individuella försäkringar på mitt gäng nu, men funderar på om man ska gå över på...
2
Svar
32
· Visningar
1 808
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp