Någon som har testat

L

LinneaM

dom här benskydden?

Equilibrium Tri-zone strykkappor - Flexibla benskydd med trestegsskydd

(Google!)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Någon som har testat

det undrar jag också.

är lite intresserad av paketerbjudandet på deras sida också..

skydden och schabraket
 
Sv: Någon som har testat

Fast det ser ut som man spänner "bandena" eller vad det heter,, åt fel håll. Framåt liksom,,undrar om det är nått man kommer att störa sig på?

De som är vita är så snygga:love:

Vilken färg kommer du att ta?
 
Sv: Någon som har testat

Fast det ser ut som man spänner "bandena" eller vad det heter,, åt fel håll. Framåt liksom,,undrar om det är nått man kommer att störa sig på?

De som är vita är så snygga:love:

Vilken färg kommer du att ta?


fel håll??sånt tänker ja nog aldrig på.. hehe... haft många skydd som knäppts åt fel håll.. för resåren ska ju va fram...

hoppas dom är bra iaf...

kommer beställa dom grå/svarta och sen ett grått dressyr schabrak
 
Sv: Någon som har testat

puttar upp tråden lite.

verkligen ingen som har såna skydd el klämt på dom o har någon åsikt :D
 
Sv: Någon som har testat

Om du menar "Brushing boots" så har jag ett par sådana. Inser när jag ser bilderna på deras hemsida att jag alltid vänder mina bak och fram jämfört med hur de visar på bilderna, har alltid satt dem så att öppningen på kardborren är bakåt om du förstår hur jag menar. Jag tycker de är bra för vardagsridning på ridbanan, men däremot är de inte tillräckliga för tex tuff uteritt eller hoppning. De ger ganska bra stöd men är alltså helt mjuka eller hur jag ska förklara, det är bara hur tålige de är för att inte gå sönder när hovarna slår i bena som verkar skilja mellan de olika områdena på skydden. Ganska stora i storlekarna, jag har medium på bakbena, de är för stora att ha fram. Har ett ganksa grovt halvblod på ca 154 cm.
 
Sv: Någon som har testat

Ja det är dom jag menar.. Men jag tror att jag kommer störa mig för mycket på att man spänner åt *fel* håll.
 
Sv: Någon som har testat

Om du menar "Brushing boots" så har jag ett par sådana. Inser när jag ser bilderna på deras hemsida att jag alltid vänder mina bak och fram jämfört med hur de visar på bilderna, har alltid satt dem så att öppningen på kardborren är bakåt om du förstår hur jag menar. Jag tycker de är bra för vardagsridning på ridbanan, men däremot är de inte tillräckliga för tex tuff uteritt eller hoppning. De ger ganska bra stöd men är alltså helt mjuka eller hur jag ska förklara, det är bara hur tålige de är för att inte gå sönder när hovarna slår i bena som verkar skilja mellan de olika områdena på skydden. Ganska stora i storlekarna, jag har medium på bakbena, de är för stora att ha fram. Har ett ganksa grovt halvblod på ca 154 cm.

oki. men det står ju att det e för dressyr eller?har ja för mig...
 
Sv: Någon som har testat

jag har lärt mig att aldrig spänna från senorna... men egentligen blir det ju lika tryck när man har spänt klart;)
 
Sv: Någon som har testat

*Svarar både startgrow och LinneaM*

Det stämmer att de är tänkta för dressyr, men jag använder dem bara på banan efter att ha testat dem tex när vi rider på stubben. Det är de inte tillräckliga för, men däremot jättebra på banan. Sedan har jag uppenbarligen alltid haft dem fram och bak jämfört med vad som visas på bilderna. Skulle nog vilja säga att om man inte har sett bilderna så finns det inget på skydden som tyder på vilket håll de ska sitta på utan därför har jag alltid satt dem med spännena bakåt eller hur jag ska förklara. Materialet är lika mjukt överallt och de är formade så att det inte spelar någon roll, jag har testat i dag för skojs skull. Totalt sett är det väldigt bra och dessutom snygga skydd för det de är avsedda för.
 

Liknande trådar

Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 487
Senast: Badger
·
L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
14 083
Senast: Gunnar
·
Utrustning PS har ju tyvärr inga benskydd i x-full, så vågar man chansa och köpa full istället? Är det någon Bukefalist med en x-fullhäst som har...
Svar
14
· Visningar
854
Senast: WBanna
·
Hundhälsa Har upptäckt att Tilda har märkliga förhårdnader eller liknande på sina två baktassar. Jag har inte tidigare sett detta, även om hon...
Svar
7
· Visningar
936
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppfödare som slutat svara

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp