Någon som kan hjälpa mej? Jättetacksam för svar!

E

eiwo

Okej, nu ska jag försöka förklara så att ni förstår, jag är inte så bra på datorer men jag ska försöka! Något är väldigt fel i alla fall... I dag när jag kom hem från skolan startade jag datan och surfade runt lite, ska göra ett skolarbete om Ellis Island och använde google för att leta info. Jag kom in på en sida och det ploppade upp en ruta där det stod något likt 'Du måste installera Active-X (Vet inte om det hette så, men något liknande i alla fall) för att kunna använda blablabla...'. Jag är nojig av mej, så jag tröck bort det och gick tillbaka till google. Men då ploppade det upp en ruta med ett program som heter VirusProtectPro 3.7 och säger att jag har massa virus på datan. Det som är mystiskt är att jag aldrig har installerat något programm som heter så! Nu kommer det upp gula 'pratbubblor' som varnar för en massa virus, nu varnar den för en trojan (?) men det är olika hela tiden. 'Pratbubblorna' kommer upp direkt efter att man har tryckt bort dem, alltså det kommer nya hela tiden. Jag har tagit bort VirusProtectPro i 'lägg till/ta bort program' på kontrollpanelen, men det finns uppenbarligen fortfarande kvar...

När jag öppnar Firefox får den spatt! Jag öppnar ett fönster, men det fortsätter att pluppa upp nya hela tiden, tomma. Efter ca en minut va det 170 sidor uppe :eek:

Jag har en gammal Delldator, från -99 eller -00 tror jag, jag ahr Norton Antivirus som virusprogram, men det har strulat på sista tiden, vägrat att koppla upp mot internet tex. Min bror på 12 år sitter också vid den här datan iband, kanske har han gjort något med virusprogrammet så det inte funkar... Jag förstår att det är ett virus, men vet någon hur man tar bort det? Som sagt, jag vet ingenting om datorer typ, så jag hoppas att någon förstår... Vore jättejättetacksam för lite hjälp! :bow: Om det är något ni inte förstår så är dte bara att fråga så ska jag försöka förklara så gott jag kan :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Känns som om datorn är en millimeter från att krascha och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Besökte en sida på nätet tidigare i...
Svar
7
· Visningar
1 259
Senast: Saybia
·
IT & mobiler Vi har två datorer. En laptop som alltid har krånglat och nu är hos datordoktorn för den stänger av sig hela tiden. Den andra är en...
Svar
5
· Visningar
936
Senast: oz_joj
·
IT & mobiler Har ett jätte problem. Installerade Norton AntiVirus 2003, i min dator idag. Men det går ej att köra. Får bara en massa felmedelande...
Svar
3
· Visningar
1 149
Senast: shady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9
  • Bukekullar 23/24

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp