Någon som kan hjälpa till med ett adoptionsrelaterat papper?

Sv: Någon som kan hjälpa till med ett adoptionsrelaterat papper?

Nu har jag ringt kommunen och blev kopplad till en människa som inte hade en aning om var de här papperen fanns, vem som hade hand om dem eller hur man fick ut dem, och skulle kolla med några kollegor och eventuellt återkomma nästa vecka eller så.

Så igen: Är det någon som vågar sig på en kvalificerad gissning på mina frågor i inlägg #13?

Be att få prata med familjerätten, de ska hjälpa dig.
 
Sv: Någon som kan hjälpa till med ett adoptionsrelaterat papper?

Nu blir jag osäker på om det är du eller Ramona som har rätt angående disclosure.
wink.gif

Kolla raden under receipt method:
"I hereby request that my adoption information be disclosed as indicated above..."

Plus att det är en "petition for adoption information disclosure", du begär alltså ut information om adoptionen och disclosure method avser i vilket format du vill ha ut detta.
 
Sv: Någon som kan hjälpa till med ett adoptionsrelaterat papper?

Ordet disclosure betyder att gora en hemlighet kand och 'method' betyder metod. :)
 
Sv: Någon som kan hjälpa till med ett adoptionsrelaterat papper?

'method' betyder metod

Jo tack.
wink.gif


Skogstrollet: Ah, tack! Men om ingen av de alternativen faktiskt berör det aktuella formuläret i sig, utan endast sätten jag vill ha svar på, betyder inte det att jag ändå ska skriva i samtliga uppgifter direkt i formuläret?

Äsch, jag chansar på att skriva allt i formuläret. Tack för hjälpen med översättningen!
 
Sv: Någon som kan hjälpa till med ett adoptionsrelaterat papper?

Ja du lär ju fylla i den information du har för att de ens ska kunna hitta dina dokument. Det är två olika frågor.
Lycka till!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vi som letar hus
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp