Någon som kan syriska?

MM

Trådstartare
Tänkte höra om det är någon som kan översätta syriska?

Skulle hjälpa en familj som behöver lite prylar men hen skrev till mig på syriska och det går inte översätta så jag fattar inget.

Någon som kan hjälpa mig?

Jag tar det gärna via PM eftersom jag inte vet om det står något känsligt så vill inte lägga ut texten här :)
 
Tänkte höra om det är någon som kan översätta syriska?

Skulle hjälpa en familj som behöver lite prylar men hen skrev till mig på syriska och det går inte översätta så jag fattar inget.

Någon som kan hjälpa mig?

Jag tar det gärna via PM eftersom jag inte vet om det står något känsligt så vill inte lägga ut texten här :)
Google translate - ta bild så översätter den.
 
Tänkte höra om det är någon som kan översätta syriska?

Skulle hjälpa en familj som behöver lite prylar men hen skrev till mig på syriska och det går inte översätta så jag fattar inget.

Någon som kan hjälpa mig?

Jag tar det gärna via PM eftersom jag inte vet om det står något känsligt så vill inte lägga ut texten här :)

Det heter för det mesta arabiska om de kommer från Syrien, det som är skrivet med "våra" bokstäver går inte att översätta med google, utan det måste vara skrivet med arabiska alfabetet.
 
Det heter för det mesta arabiska om de kommer från Syrien, det som är skrivet med "våra" bokstäver går inte att översätta med google, utan det måste vara skrivet med arabiska alfabetet.

Då är det säkert arabiska för det är inte våra bokstäver utan en massa krusiduller. Men ska se om jag får det översatt.
 
Det heter för det mesta arabiska om de kommer från Syrien, det som är skrivet med "våra" bokstäver går inte att översätta med google, utan det måste vara skrivet med arabiska alfabetet.
Det stämmer inte, syrianska och arabiska är två olika men närbesläktade språk typ svenska-norska. Och med app går det även att läsa av skrivet med vårt alfabet.
 
Om du har fb: testa att fråga i nån lämplig grupp där, för nån form av flyktinghjälp. Har sett att folk fått hjälp med översättningar flera gånger via fb.
 
Har du kopierat och klistrat in på google translate? Det brukar fungera.

Tack! Nu funkade det!
Vet dock inte hur nära sanningen den översätter?
Kändes lite udda att dom behövde en gungstol till en 1,5 åring?

Får kanske fråga på fb i någon grupp som @Niyama skrev :)
 
Syrianer och syrier är inte samma sak.

Syrianer/assyrier är en kristen folkgrupp, syrier är medborgare i Syrien. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=5246355
Jag tror nog jag har ganska bra koll, det är lite mer komplicerat än religion och medborgarskap, och det handlar om ett antal dialekter om vi nu ska hålla oss till ren språkfråga. Syrianska och syriska skiljer sig dock fortfarande från arabiska. Många svenskar tror att människor som nu kommer hit från landet Syrien är rent arabisktalande - vilket alltså inte stämmer och som var poängen.
 

Liknande trådar

  • Låst
Juridik & Ekonomi Min ekonomi har ju varit uppe för debatt här. Ja jag har haft skuldsanering Den ska enligt mina papper vara klar i höst, men användare...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
11 122
Senast: Bubbla
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 185
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 840
Senast: SiZo
·
Skola & Jobb Kanske dum fråga, men någon som vet om man kan det? Anledningen att jag frågar är för att jag haft en arbetsförmågebedömning hos dem...
Svar
15
· Visningar
1 064
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp