Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Någon som provat...

N

nalle

manskapssadeln som man kan köpa hos equilex? Läst mkt om dessa sadlar men de är alltid den gamla sorten, denna är alltså en helt ny sadel. Har en bred och kort travnordis som jag letar sadel till men har hört att "de gamla" manskapssadlarna är väldigt långa och då kan han ju inte ha dem men den nya kanske är kortare...

Sv: Någon som provat...

De nya är långa och smala så de passar inte en kort bredryggad häst. Vilket är synd för sadeln i sig är rätt skön att åka omkring i.

N

nalle

Men det står att det är en bred modell men är väl för lång ändå.

Om din häst har mycket kort rygg är det kanske läge att prova en islandssadel?:idea:

Immer

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5536 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Utrustning Jag har nyligen köpt en häst, väldigt roligt naturligtvis, men problemen började direkt när jag skulle börja leta efter en passande...
Svar
16
· Visningar
1 276
Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
541
Utrustning Hej! Jag är helt fast i djungeln av sadlar och behöver lite hjälp. Vår lilla b-ponny har svängd rygg och mycket manke, något som jag...
Svar
1
· Visningar
430
Hemmet Min soffa (förutom att jag inte får på överdraget på divanen) är i ganska risigt skick. Den är kanske 12 år gammal och två katter i rad...
Svar
9
· Visningar
374

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Plast eller guld?