Någon som pysslat trådbollar?

tott

Trådstartare
Jag är sugen på att pyssla lite och tänkte att såna där hårda bollar av tråd kanske skulle vara nåt.
Har någon erfarenhet av att göra egna trådbollar? Tips? Hittar inga "recept" på nätet.
 
Jag är sugen på att pyssla lite och tänkte att såna där hårda bollar av tråd kanske skulle vara nåt.
Har någon erfarenhet av att göra egna trådbollar? Tips? Hittar inga "recept" på nätet.
Har gjort någon gång.

Men har kanske nog inga tips :) kom ihåg att ta två papprundlar bara, annars svårt att klippa emellan.

Jag blev så uttråkad sist så jag gjorde tofsar istället, det var kul :D
 
Har gjort någon gång.

Men har kanske nog inga tips :) kom ihåg att ta två papprundlar bara, annars svårt att klippa emellan.

Jag blev så uttråkad sist så jag gjorde tofsar istället, det var kul :D
Tack...men jag tror du inte kollade bilden bakom länken jag satte in i ett senare inlägg 😉
 
Vad för "recept" behöver man för att göra något med ballong, garn i färg man gillar och tapetklister?
 
Jag har gjort trådägg till påskriset med hjälp av vattenballonger (med luft i). Jag gjorde misstaget att pensla lim på ballongen och sen vira tråden. Ballongen blev hård av limlagret och gick inte att poppa. Det var ett himla pillande att få bort alla ballongbitar.
Bättre är det nog att doppa/pensla garnet istället och sen vira på ballongen. Söta blev de i alla fall 😊
 
Jag har gjort trådägg till påskriset med hjälp av vattenballonger (med luft i). Jag gjorde misstaget att pensla lim på ballongen och sen vira tråden. Ballongen blev hård av limlagret och gick inte att poppa. Det var ett himla pillande att få bort alla ballongbitar.
Bättre är det nog att doppa/pensla garnet istället och sen vira på ballongen. Söta blev de i alla fall 😊
Tack! Bra tips 👍
 
Nu har jag flera gånger läst hårbollar och tänkt att, ja, min katt brukar "göra" sådana :laugh:

Har testat att göra sådana bollar som avses men misslyckades kapitalt. Men det berodde nog mest på bristande tålamod hos mig och barnen. :D
 
Nej den gick inte att se för mig. Var inte säker sida.
Inga problem för mig och inga varningar heller.

För övrigt kan jag meddela dig att svar jag har fått i min tråd har gett mig precis sådana tips jag önskade. Om man hittar rätt på internet så finns det bra tips på "gör så här, gör inte så här". Perfekt! :D
 
Inga problem för mig och inga varningar heller.

För övrigt kan jag meddela dig att svar jag har fått i min tråd har gett mig precis sådana tips jag önskade. Om man hittar rätt på internet så finns det bra tips på "gör så här, gör inte så här". Perfekt! :D
Uhm ok. Det är meningen att jag ska be om ursäkt för att jag kommenterade din tråd här och sa fel och inte kunde se din länk? ok. Ursäkta.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
673
Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
8 9 10
Svar
198
· Visningar
6 062
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 164
Senast: LiviaFilippa
·
Mat Jag är sugen på att göra piroger i helgen, men hittar inga bra recept. Så ge mig era bästa pirog-recep! Gärna med egengjord deg, och...
2
Svar
20
· Visningar
1 159
Senast: Brie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp