Någon som testat Feliway??

Omorfia

Trådstartare
Undrar om någon här har testat den där doftavgivaren Feliway? Är lite inne på att införskaffa en sådan då jag tror att mina katter skulle kunna komma bättre överrens samt kanske kunna lugna ner min hankatt inför eventuella besök hos veterinär (vääääääldigt aggressiv!). Vad tror ni? Har någon testat? Intresserad av att höra vad ni fått för reaktioner hos era katter, före och efter typ.
 
Sv: Någon som testat Feliway??

Jag har använt både Feliway och Felifriend för att försöka få bättre sämja mellan två katter, det funkade inte. Däremot tror jag absolut att Felifriend (sprayen) kan lugna en katt inför tex. ett veterinärbesök eller en bilresa.
 
Sv: Någon som testat Feliway??

Vi använder (på ordination av veterinär) Feliway eftersom ena katten hade problem med urinvägarna. Vi trodde det berodde på stress eftersom det rände en massa främmande hankatter utanför vid tidpunkten.
Det märktes skillnad på en gång, kissen blev mycket mer avslappnad, kunde lägga sig raklång på golvet och sova osv.
Däremot fick det inte de två honkatterna att bli bättre kompisar. Det är nog individuellt hur det hjälper kan jag tänka mig.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 712
Senast: YlvaG
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 394
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
2
Svar
36
· Visningar
889
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 413

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp