Någon som varit på Olympia horse show?

nickan1

Trådstartare
Tänktek kolla här om någon varit på Olympia horse show och vet lite om det. Hur långt innan brukar man behöva köpa biljetter? Såg att det var en hel vecka, har de några återkommande roliga showinslag eller annat som ni tycker är värda att se så får ni gärna tipsa. Eller om det är något annat runt showen som kan vara bra att veta. Ska ju givetvis kolla på programmet och så men personliga erfarenheter är alltid trevligt att ta del av! Planerar resa till London ungefär denna tiden och det kunde vara roligt att gå en dag tänkte jag om jag ändå är där. Såg att det också fanns ett stort shoppingområde och där kan man säkert spendera alldeles för mycket pengar som vanligt på såna mässor...:angel::)
 
Har varit på Olympia ett antal år och jag skulle nog säga att du bör köpa biljetter så tidigt som möjligt, även om det nog inte är så hett som när Valegro var i farten. Dock är det en rätt så kompakt hall så det finns nog inga riktigt dåliga platser. Jag brukar oftast gå på küren och WC-hoppningen, mest för att det är mest spänning i de tävlingarna. Dock är det ju bra startfält även övriga dagar med idel namnkunniga ryttare.

Maten är som alltid vid såna här evenemang ett bekymmer. Det finns rätt många stånd och ett Pizza Express, men det blir snabbt långa köer. Jag brukar köra på mackor och kaffe från någon av de som finns på shoppingområdet istället.

Shoppingområdet är ett kapitel för sig. Mycket stort, men kanske inte vad gäller häst- och ryttarutrustning så mycket större än exempelvis SIHS. Däremot kan man hitta det mesta som en välbärgad engelsman som bor på landsbygden och har häst och hund kan tänkas behöva. Konst, tweedkläder, trädgårdssaxar, toalock... :)

cross%20country-600x600.jpg
 
Ett ytterligare tips är att kommunikationerna är lite bökiga. Olympia har en egen tunnelbanestation men det är bara trafik dagtid. På helgen har de förvisso extratåg/bussar men de lirar inte alltid med när showen slutar. Jag brukar bo nära Earl´s Court så att det är någorlunda gångavstånd.
 
@Cambiaso Tack för utförliga och bra svar, jättebra saker att veta! Tror dock inte att jag kommer att anta någon stil med tweed innan dess då kanske man för en gång skull inte spenderar vansinnigt mycket på en sån mässa. :D Då får jag helt enkelt se till att köpa biljett så fort jag har exakta datum för resan spikade. Kan ju också var bra att planera hotellet i närheten då så att man inte har så bökigt att ta sig dit och framförallt tillbaka på kvällen.
 

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 686
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 084
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 294
Senast: miumiu
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
2 700
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vi som letar hus
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp