Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Någon som vet hur Gimp fungerar?

N

Niiki

Hejsan ;)

Jag laddade här om dagen hem Gimp, och har ingen aning om hur det fungerar :confused:

Är det kanske någon som vet? :angel:

R

rabarber2

Sv: Någon som vet hur Gimp fungerar?

Man får fippla lite me d.. prova alla olika hjälpmedel å effekter å så.. Man blir galen i början men d går över ;)

Tja, det skulle underlätta om du beskrev vad du ville göra med det. Om du försöker spela musik med Gimp t ex så förstår jag att du inte lyckas.

Om du vill beskära en bild, välj beskärningsverktyget.
Om du vill krympa bilden, välj bild -> skala bild.
Om du vill fixa till ljus, kontrast och liknande, välj lager -> färger -> valfri sak du vill ändra.

...Så, vad är det du vill göra?

K

Krulidut

om man ska ladda ner Gimp i villken fil ska man spara den?
är det Lokal disk -> Windows -> och sedan???

Den filen du laddar ner sparar du på något ställe där du lätt hittar den. Installera sedan, installationen brukar hamna i programmappen. Filerna (bilderna) du sedan tillverkar sparar du vart du vill, lämpligtvis i en mapp du har egna filer i, undvik att spara i Windows- och Programmammarna (om du inte sparar i någon form av Mina dokument-mapp).

/Ida

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5515 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hemmet Jag har en gammal Singer-symaskin från år 1906. Den har tillhört min mormor, och mamma (76 år) minns när hennes mor sydde kläder och...
Svar
18
· Visningar
504
IT&mobiler Katter är som många vet, väldigt duktiga på datorer. De kan troligen hitta fler funktioner än vad tillverkarna av dator och program...
Svar
15
· Visningar
342
Relationer Jag funderar ibland på att byta till ett släktnamn på min mammas sida. Detta är dock ett adelsnamn och används inte i Sverige. Är det...
Svar
5
· Visningar
640
Hemmet Eftersom att jag har blivit bollad fram och tillbaka mellan deras hemsida och telefon vänder jag mig till bukeoraklet. Ringer jag till...
Svar
6
· Visningar
328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CXXXIV
  • Bup
  • Kompromissa om boendeort

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 25
  • Valp 2021