Någon som vet något tips?

W

Wiiee

Jag och min pojkvän har haft en långhårig schäfer tik på prov i en månad och beslutat att vi ska behålla henne. Hon är en jätte trevlig hund på ala sätt(låter katterna äta samtidigt ur henens matskål med henne) så ja, snäll är hon.
Men till saken.
Hennes nos är jätte torr och får sprickor. De förra ägarna har kontaktat vet. men de säger att vi skulle byta foder. Vilket vi har gjort, hjälpte till en början men inte längre.. Vi gör rent nosen varje dag minst 2 ggr om dan.. Något som stött på detta? eller som vet något tips?
Tacksam för svar:)
 
Sv: Någon som vet något tips?

Svärmor hade samma problem med sin cocker.
Hon fick tipset o ge hunden lite solrosolja i maten varje dag. Och det fungerade faktiskt.. :)
 
Sv: Någon som vet något tips?

Det kan vara så att hon har stopp i sina tårkanaler, tårvätskan utsöndras till näsborrarna och hjälper till viss del till att hålla näsan fuktad (lätt att kolla hos vet och relativt lätt att åtgärda), sedan kan ni också ge extra fettillskott tex viacutan olja på fodret.

Smörj med inotyolsalva, den är jättebra mot torrsprickor, bättre än tex helosan och idomin.
 
Sv: Någon som vet något tips?

tack för era svar. Jag ska åka och köpa solrosolja idag:) Och testa, funkar inte de ska jag testa med salva:)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 219
Övr. Hund Hejsan. Har en jämthunds kille ( 11 mån ) som tidigare i december 18 gjort en artroskopi i vänster armbåge fram. Han har alltid gått...
Svar
3
· Visningar
999
Senast: Delfinarie
·
Övr. Hund Hejsan, jag har en liten valp som är av staffe amstaff mix som är helt underbar. Självsäker, trygg, utforskande, lyhörd och lättlärd...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 798
Senast: snorp
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 690
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp