Någon som vet vad det betyder?

Nikki o Fabian

Trådstartare
Jag har fått svar på min annons angående CB sadel. Men hon vet inte vad siffrorna o bokstaven på sadeln betyder när det gäller bomvidden. Hon själv säger att den är vid, men på sadeln står det N föjlt av 4-5 siffror.

Betyder N:et att den är normal?

Vaför har en sadlar med samma märke olika benämningar på bomvidden? Nu har jag hört siffrorna 1-5, 29 osv och nu N.......
 
Sv: Någon som vet vad det betyder?

Förmodligen N = Narrow
Man brukar annars beteckna normal bom som M = Medium om man inte använder siffror.
 
Sv: Någon som vet vad det betyder?

Ok. Men sadeln är svart. är det en betäckning för svart tro?

Här är sadeln framifrån, kanske svårt att avgöra på en bild om det är vid bom ,men vad tycker du det ser ut som?
cliff_barnsby_framifrn.jpg
[/IMG]
 
Sv: Någon som vet vad det betyder?

Nej, jag kan inte tänka mig att det är beteckningen för svart.

Jag kan inte avgöra från den bilden hur bred den är. Men den är ju inte bred... Så det är ju inte osannolikt att det är smal bom.
 
Sv: Någon som vet vad det betyder?

Jag tycker snarare den ser vid ut. Fast N brukar ju stå för Narrow.
 
Sv: Någon som vet vad det betyder?

om jag inte tar helt fel var min gamla Cliff Barnsby märkt N och den var definitivt vid(men inte x-vid).Tror det står för normal i CB.Sadeln är definitivt inte smal på bilden!
 
Sv: Någon som vet vad det betyder?

Jag skulle gissa att den sadeln är ungefär som en stübben 31-32, dvs vid men inte jättevid.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 173
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 035
Relationer Jag är i en lite knepig situation angående en vän som vill komma och hälsa på.... Kort intro: vi var jobbkollegor när jag först kom...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
12 449
Senast: Saeta
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
5 934
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp