Bukefalos 28 år!

någon som vill se min aussie valla??

Sv: någon som vill se min aussie valla??

fin hon är.
Hur gammal är hon?
Vi har själva en aussie kille på 10 mån, mkt spring i benen...:D
 
Sv: någon som vill se min aussie valla??

Hon är snart 2 år gammal.. O ja de brukar ha mycket spring i benen vid den åldern.. Varifrån kommer din Aussie???
 
Sv: någon som vill se min aussie valla??

Fin hund :) Min första tanke va "Men inte kan väl australisk terrier valla? :eek:" Hehe har aussie för bara en ras :p
 
Sv: någon som vill se min aussie valla??

Han kommer från Jokkmokk, från Nit Noys kennel. pappa är Mr Binks Tejas Burrito o mamman Zathenas Ä'raja Wagtail.

Har din tjej lugnat ner sig ngt sen den tiden? Ibland undrar man om på knappen har hakat upp sig.. :smirk:
 
Sv: någon som vill se min aussie valla??

DSC03011.jpg

Gud, vilken vacker hund!
 
Sv: någon som vill se min aussie valla??

Tack alla! Vad kul att alla tycker att hon är fin.. :love:

Jo hon har börjat lugna sig men det det dröjde tills för ett par månader sedan då började hon att lyssna och kunna fokusera på mig och vad jag sa istället för på allt annat.

jag har haft Border Collie innan och de mognar ju betydliget mycket tidigare, så det har varit en lång o ibland jobbig väntan men gud vilken trevlig hund hon har blivit..
Så det är bara att vänta och ta det med ro..
 
Sv: någon som vill se min aussie valla??

Åååh, drömmen är ju en redmerle aussie :love:.
Hur är de jämfört med Border Collie?
 
Sv: någon som vill se min aussie valla??

Skönt att höra.... :smirk:
Vår kille är en supergo hund, men som sagt ibland önskar man att det inte alltid är 150 km framåt.... hehe
men samtidigt är han enormt personlig på ett skönt sätt, jättenyfiken på allt o vill verkligen vara med hela tiden. O det är egenskaper som jag i det långa loppet verkligen prioriterar hos min hund.

Svar till apocalypse; Vi har en bc tik oxå, hon är nog inte helt representativ för rasen men jämför man de två så tar aussien mer för sig. Det är lite mer jä..ar anamma i aussien.

Men en härlig ras om man vill ha mkt hund.
Bara för att dra några exempel på hur vår kille är, så kan han mkt väl få för sig att kliva ner i badkaret när du badar o sätta sig i vattnet där.... eller gå upp vasken för att se när du sminkar dig i spegeln, sitter gärna på toastolen när vi borstar tänderna så kanske han kan passa på o dricka lite ur kranen oxå.... :rofl:
En riktig filuring alltså..... Men störtskön sådan..
 
Sv: någon som vill se min aussie valla??

ja du om man jämför bc och aussien så finns det för och nackdelar med båda..
Bc mognar mycket snabbare och blir därför vuxen på ett annat sätt mycket tidigare medan aussien beter sig som en valp med allt vad det innebär tills den är 1,5 år.. (obs detta är min erfarenhet)

Bc:n har ofta svårare med andra hundraser är vad aussin har.. min bc var jämt i slagsmål men andra eftersom många hundar inte kan tyda dem när den har mycket eye.. medan min aussie går ihop med alla..

Älskar båda raserna men de är väldigt olika men ändå väldigt lika.. båda är lättlärda och snabba i reaktionen, båda har jättebra familjehundar om de bara får jobba.. båda fungerar bra med andra djur såsom hästar, kaniner mm..
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej fellow hundnördar! Skulle behöva lite hjälp i tänkandet kring en andra hund. Har för närvarande en snart 3 år gammal aussie-kille...
2
Svar
33
· Visningar
2 265
Senast: snorp
·
Hundträning Jo, jag är medveten om att jag har en spets och att min ras dessutom vallar med skall. Och jag är helt okej med att Slyngeln inte är den...
Svar
6
· Visningar
840
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 642
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 363
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp