Något är konstigt med vår luft-luftvärmepump - hjälp?

bettysmatte

Trådstartare
Den går inte längre att stänga av :confused: ? Vi brukar stänga värmepumpen varje kväll när vi går och lägger oss, och då ställa in att den ska gå igång på timer kl 5 nästa morgon. Så långt - fine! Men jag märkte för några dagar sedan att det inte går att stänga av den HELT utan att också trycka på timerfunktionen. Om jag trycker på ON/OFF-knappen så går den antingen igång (lyser grönt) eller så börjar den blinka gult vid display för TIMER. Om jag trycker på TIMER-funktionen på fjärrkontrollen ändras lampan till fast gult sken och timern är inställd (och värmepumpen är alltså tillfälligt avstängd). Men - om jag i detta läge - trycker på ON/OFF-knappen startar pumpen igen. Jag blir KNASIG på detta. Vi har stängt av vid utomhusdelen i en förhoppning att det kanske skulle återställa pumpen, men det hjälpte inte. Vi har satt nya batterier i fjärrkontrollen, men det hjälpte inte heller. Är det bara att ringa elektriker, eller finns det något annat man kan göra??
 

Liknande trådar

Hemmet Jag fick en luftvärmepump installerad för några veckor sen, och håller på att lära mig hur jag ska använda den så effektivt som möjligt...
2
Svar
26
· Visningar
2 593
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp