Något bättre än Runkeeper

Wille

Trådstartare
Jag använder Runkeeper för att logga mina promenader men har störande problem med gps-en. Den hittar mig inte när jag startar appen. Förr funkade det att starta, stoppa och börja om, men nu kan man få hålla på hur länge som helst utan att bli hittad av gps-en så nu startar jag och kör ändå bara. Detta leder till att den uppmätta sträckan kan bli kortare eller längre än verklig sträcka. Ibland säger appen att jag gått långt uppe i skogen eller på ett gärde trots att jag hållit mig på vägen hela tiden.

Vad finns det för andra appar som förhoppningsvis fungerar bättre?
 
Jag använder Runkeeper för att logga mina promenader men har störande problem med gps-en. Den hittar mig inte när jag startar appen. Förr funkade det att starta, stoppa och börja om, men nu kan man få hålla på hur länge som helst utan att bli hittad av gps-en så nu startar jag och kör ändå bara. Detta leder till att den uppmätta sträckan kan bli kortare eller längre än verklig sträcka. Ibland säger appen att jag gått långt uppe i skogen eller på ett gärde trots att jag hållit mig på vägen hela tiden.

Vad finns det för andra appar som förhoppningsvis fungerar bättre?

Telefonens inbyggda? Samsung har Samsung health och den fungerar klockrent.
 
Jag använder Runkeeper för att logga mina promenader men har störande problem med gps-en. Den hittar mig inte när jag startar appen. Förr funkade det att starta, stoppa och börja om, men nu kan man få hålla på hur länge som helst utan att bli hittad av gps-en så nu startar jag och kör ändå bara. Detta leder till att den uppmätta sträckan kan bli kortare eller längre än verklig sträcka. Ibland säger appen att jag gått långt uppe i skogen eller på ett gärde trots att jag hållit mig på vägen hela tiden.

Vad finns det för andra appar som förhoppningsvis fungerar bättre?
Vilka funktioner söker du? Bara att få sträckan eller även en massa annat?
 
Telefonens inbyggda? Samsung har Samsung health och den fungerar klockrent.
Den hade jag inte ens tänkt på då den kräver inloggning, men jag provade och lyckades logga in.

Jag ser ingen karta i appen. Och gps-signalen är svag, men jag har inte provat den ute på gatan, bara i farstun.
 
Inte vad du söker kanske men jag mäter in mina rundor på iform.se under fliken "mät din runda". Det får man ju göra i förväg eller efterhand och sedan hålla koll på starttid resp sluttid. Men jag är en rutinmänniska så jag springer ofta samma rundor och det funkar för mig.
 
Inte vad du söker kanske men jag mäter in mina rundor på iform.se under fliken "mät din runda". Det får man ju göra i förväg eller efterhand och sedan hålla koll på starttid resp sluttid. Men jag är en rutinmänniska så jag springer ofta samma rundor och det funkar för mig.
Åh, den använde jag för många år sen. Hade glömt att den fanns. Men den är rätt bökig att hantera när man måste skriva in uppgifter manuellt.
 
Den hade jag inte ens tänkt på då den kräver inloggning, men jag provade och lyckades logga in.

Jag ser ingen karta i appen. Och gps-signalen är svag, men jag har inte provat den ute på gatan, bara i farstun.
I min kommer kartan upp direkt när jag startar appen. Vad har du för telefon?
 
Åh, den använde jag för många år sen. Hade glömt att den fanns. Men den är rätt bökig att hantera när man måste skriva in uppgifter manuellt.

Jag är så gammaldags så jag har aldrig orkat med såna är superavancerade hjälpmedel. Jag orkar helt enkelt inte sätta mig in i hur de ska ställas in :o I min gamla Garmin Vivofit (fösta modellen) ställde jag bara in min vikt och höftade till en ungefärlig steglängd. Thats it. Sen nöjde jag mig med att veta stegmängd att den höll sig lika varje dag runt 20k steg. Sträckor fortsatte jag mäta upp på iform.se :o

mvh Från stenåldern
 

Hoppas den hoppar igång när du börjar röra dig. Jag kör ofta dubbelt, både med den och min Garminklocka, och de uppmätta sträckorna ligger väldigt nära varandra.

Appen visar tempo, höjdskillnad, steg, total tid, aktiv tid och sträckan på karta. Säkert något mer också.
 
Hoppas den hoppar igång när du börjar röra dig. Jag kör ofta dubbelt, både med den och min Garminklocka, och de uppmätta sträckorna ligger väldigt nära varandra.

Appen visar tempo, höjdskillnad, steg, total tid, aktiv tid och sträckan på karta. Säkert något mer också.
Jag gick ut på gatan nyss men gps-en ville inte hitta mig. Lösningen är nog att flytta till stan :meh:.
 
Provat flera, Strava var bra men ville bort från tävlingsvännerna så nu har jag använt Adidas running i ca 1 år. Funkar fint med gps'en trots livet på landet (använder enbart till hundpromenader).
 
Hur funkar onthegomap.com? Jag fattade ingenting.
Du ritar in ditt lopp/din promenad på kartan och den berättar hur långt du sprang/gick. Det kräver ju att du vet var du har varit och den ger en exakt siffra enbart där det finns riktiga stigar/vägar (jag tror sidan är byggd på Google Maps), även om man KAN använda "draw straight lines" där man har sprungit utanför stigar/vägar.

Använd den lilla person-ikonen för att markera början på rundan och markera sedan med jämna avstånd.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 705
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 101
Senast: Sirap
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 114
Senast: AbCdE
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 909
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp