Något bättre än Runkeeper

Du ritar in ditt lopp/din promenad på kartan och den berättar hur långt du sprang/gick. Det kräver ju att du vet var du har varit och den ger en exakt siffra enbart där det finns riktiga stigar/vägar (jag tror sidan är byggd på Google Maps), även om man KAN använda "draw straight lines" där man har sprungit utanför stigar/vägar.

Använd den lilla person-ikonen för att markera början på rundan och markera sedan med jämna avstånd.
Aha, då funkar den antagligen bäst med en dator.
 
Jag använder Runkeeper för att logga mina promenader men har störande problem med gps-en. Den hittar mig inte när jag startar appen. Förr funkade det att starta, stoppa och börja om, men nu kan man få hålla på hur länge som helst utan att bli hittad av gps-en så nu startar jag och kör ändå bara. Detta leder till att den uppmätta sträckan kan bli kortare eller längre än verklig sträcka. Ibland säger appen att jag gått långt uppe i skogen eller på ett gärde trots att jag hållit mig på vägen hela tiden.

Vad finns det för andra appar som förhoppningsvis fungerar bättre?
Jag använder NikeRun, den gillar jag. :) Dock kan det ju vara Gps-funktionen i din mobil som spökar. Jag har iphone och min man har en samsung galaxy. Hans gps är supersämst och mäter hans tider jättefel. Vi har läst på en del och kommit fram till att det är skillnad på Gpsen. Vi bor i större stad så inget fel på täckningen.
 
Jag har också en Samsung och det spelar ingen roll vilken app jag använder, gps fungerar inte när telefonen kommer i fickan eftersom den då mister signalen. Detsamma händer om jag kör vägbeskrivning på Google Maps t.ex.
Så för mig var det telefonens fel, inte appen.
Har köpt smartwatch med inbyggd GPS istället som funkar fantastiskt. ;)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 397
Senast: Snurrfian
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 041
Senast: AbCdE
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 882
Senast: cassiopeja
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 821
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp