Något mer att göra för min diskmaskin??

bettysmatte

Trådstartare
Bänkdiskmaskinen har krånglat ett tag, för att sedan "rätta till sig" igen och fungera klanderfritt i dagar och till och med veckor på raken. Det har varit problem med programmet, verkar det som, och helt plötsligt har maskinen börjat pipa och inte köra programmet färdigt. Dock har detta förut varit mot slutet av diskprogrammet. Nu de senaste dagarna har den slutat att tömma ut vatten, och börjar i stället pipa någonstans mitt i för att sedan lägga av helt. Jag har rensat alla filter, samt också skruvat av pumpskyddet och kollat "propellern" innanför. Inget konstigt där. Är det bara att ge upp och köpa ny, eller finns det NÅGOT mer att testa innan man ger upp? Avloppsslangen går tyvärr inte att skruva av på denna modellen, annars hade det varit något jag hade velat testa också. För att se så det inte sitter något och blockerar där.
 
Det kan nog mycket väl vara blockage i slangen. Du lär ju kunna ta loss den i änden som inte fäster i maskin? Ta ett vanligt måttband (i plast/stål) och se hur långt in du kommer innan det tar stopp :)
 
Det kan nog mycket väl vara blockage i slangen. Du lär ju kunna ta loss den i änden som inte fäster i maskin? Ta ett vanligt måttband (i plast/stål) och se hur långt in du kommer innan det tar stopp :)
Den änden som inte fäster i maskinen ligger i vasken, så den är redan lös. Jag har redan testat att föra in ett rensband. Jag misstänker att jag kom hela vägen in faktiskt. Men, visst, jag kan testa igen och mäta hur långt jag kom.....
 
Jag körde för någon vecka sedan en Finish avkalkning/ avfettning, en sådan med skruvkork. Min är som ny!
Det var framförallt att den inte tömde vatten som den skulle och börja lukta lite. Tog först ur alla filter och diskade och satte in dem när jag körde ett långt program med produkten.
Kan ju vara värt att testa?
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har fått problem med vår diskmaskin och jag känner mig lite okunnig😅 1. För ett tag sedan fick vi felkod för att filtrena behövde...
2
Svar
21
· Visningar
1 649
Senast: MiniLi
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 703
Senast: Badger
·
Katthälsa Jag håller på att bli galen!!! Jag har två 5-månaders hankatter (ej kastrerade än) som kissar i sängen, på filtar, på handdukar som...
Svar
12
· Visningar
1 434
Senast: Rhinos
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 083
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp