Något som skaver

Status
Stängd för vidare inlägg.
En bekant till mig som talade om för sitt ex, detta är 3 år sedan, att hon börjat träffa någon annan lite smått,, blev rasande och åkte hem till henne en sen kväll och tryckte ner henne mot köksbänken, med armen över hennes hals så hon var nära att tappa andan helt, med knytnäven (eller en trasig flaska i anda handen, minns inte nu?) hållandes hotandes över hennes ansikte....

En annan bekant som som sov i gästrummet när detta hände, vaknade och lyckades bryta detta och slänga ut mannen....

Min bekant ringer mig i chock och gråt och berättar vad som hänt, hon har blåmärken och sår över munnen nästa dag, han måste ha klappat till henne åtminstone en gång.

Mannen försvinner. Livet går vidare. Hon fortsätter dejta den andre mannen, blir gravid men nu har dom gjort slut sedan nåt år. Hon har mesta vårdnaden om barnet som snart fyller 2.


Nu har jag fått höra att hennes ex, misshandlaren, ska flytta in hos henne. Att hon förlåtit honom och "det var ju inte så farligt", det han gjorde en gång för 3 år sedan....

Detta skaver i mig. Dessutom med ett litet barn i huset nu med...
Och det finns inget jag kan göra.

Hon har inte berättat för sina förräldrar än, för hon är rädd, hon vet att dom hatar honom.

Han flyttar in om några dagar eller så
 

Ja, det är ju så @MayGrace :(
Jag påminde min bekant här om dagen om den kvällen för 3 år sedan och är detta verkligen så smart? Måste han flytta in här direkt, han kan väl skaffa eget boende här i närheten så ni kan umgås på dina premisser ett tag först (snubben har bott hundratals mil bort senaste åren).

Jag tror ( ? ) dom träffats till och från "i smyg" senaste månaderna dock. Inte hos henne men hon har varit iväg lite då och då i några dagar. Inte sagt till nån vart hon varit eller sagt att hon hälsat på sina förräldrar (vilket kanske varit sant dock, det vet jag inte).

Men men, hon har förlåtit honom och lagt händelsen bakom sig
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
18 700
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
850
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 201
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kom att läsa en bok om en man som råkat ut för en olycka och fått en ryggmärgsskada (”Smällen” av Kent Revedal). Boken var saklig...
Svar
0
· Visningar
394
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp